تکنولوژی

امکان جدید اینستاگرام: فیلترکردن دستی کامنت‌های توهین

اینستاگرام از امروز قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود گذاشته تا بتوانند کامنت‌هایی که در آن‌ها کلمات و یا اصطلاحات ناخوشایند وجود دارد را مخفی کنند. 

به گزارش بیزینس اینسایدر، بنابر گفته سخنگوی اینستاگرام، کلیه کاربران از روز جاری می‌توانند از این ابزار جدید برای مدیریت کامنت‌های منتشر شده در حساب کاربری خود استفاده کنند. اینستاگرام قبل از این، همین ابزار را برای سلبریتی‌ها، شرکت‌ها و برندهای مطرح حاضر در این شبکه اجتماعی فعال کرده بود. 

در وبلاگ اینستاگرام، دلیل عرضه این ابزار جدید اینگونه توضیح داده شده است: “نیاز است تا فرهنگی را در اینستاگرام ایجاد کنیم که بر اساس آن هر شخصی، بدون روبرو شدن با انتقاد یا توهین بتواند خودِ واقعیش باشد. این آرزوی ما نیست بلکه مسئولیتی است که به عنوان یک شرکت فعال در این حوزه بر گردن ماست. با این تفاسیر، امروز گام جدیدی را برمی‌داریم تا مطمئن شویم اینستاگرام همچنان مکان مناسبی برای اظهارنظرهای مختلف و یا حتی توصیفات شما از خودتان است”.

این در حالی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان، اینستاگرام هنوز در حد و اندازه‌های توییتر درگیر ایجاد گفتگوهای سرشار از توهین و نفرت در میان کاربرانش نبوده است. با وجود این، در جدیدترین مورد حتی یک خواننده سرشناس هم مجبور شده به علت توهین‌های نژاد پرستانه کاربران به یکی از نزدیکانش، حساب اینستاگرامی خود را حذف کند. اینستاگرام با اتخاذ سیاست‌های جدید در تلاش است تا محیط اجتماعی مثبت و امنی را برای کاربران ایجاد کند.  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا