تکنولوژی

آیا اپل می‌خواهد با اسنپ‌چت و اینستاگرام رقابت کند؟

به نظر می‌رسد اسنپ‌چت و اینستاگرام در خطر باشند چون اپل ظاهرا این‌بار این دو برنامه را هدف گرفته است. طبق گزارش هفته پیش سایت بلومبرگ اپل در حال برنامه ریزی به روی یک برنامه اشتراک گزاری ویدیو است که قابلیت‌های مشابهی با برنامه های اینستاگرام و اسنپ‌چت دارد.

برنامه video game اپل که احتمالا سال 2017 منتشر خواهد شد، به کاربران دستگاه های اپل این اجازه را می دهد که ویدیو ضبط کنند، به آن فیلتر اضافه کنند و از طریق چندین شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. سرعت عملکرد و راحتی استفاده دو ویژگی برتر این برنامه است.

طبق گزارش بلومبرگ، کاربران به راحتی و با استفاده از تنها یک دست می‌توانند فیلم برداری، ویرایش و بارگزاری ویدیوهارا در کمتر از 1 دقیقه انجام دهند. یکی از نسخه های این برنامه قابلیت فیلم برداری Square Video را دارد که مشابه قابلیت موجود در اینستاگرام است.

شایعات حاکی از ان است  که این برنامه قرار است یک برنامه مستقل باشد اما احتمال این هم هست که اپل در آینده این برنامه را با ویژگی Camera  خود ادغام کند. اپل با استخدام  Joe Weil، یکی از پایه گزاران برنامه ویدیو نگاری KnowMe، وی را به سمت مدیر پروژه ساخت این برنامه در نظر گرفت و محل ساخت برنامه هم دقیقا همان دپارتمانی است که برنامه های iMovie وFinal Cut  در آنجا طراحی شده اند.

آیا واقعا هدف اپل حذف کردن این دو برنامه محبوب است؟

طبق گفته جان داوسون، تحلیل گر ارشد تحقیقات Jackdaw ، این قضیه ظاهرا کمی اغراق شده است. ” تنها چیزی که اپل می خواهد این است که راه های بیشتر و سریع تری برای کاربران خود فراهم کند که بتوانند ویدیوهای بیشتر و با کیفیت‌تری ضبط ویرایش کنند.” داوسون در گزارش سایت TechNews اعلام کرد: ” اپل قصد رقابت با فیسبوک یا اسنپ‌چت را به طور مستقیم ندارد. فقط می خواهد کاربرانش بیشتر از برنامه های ساخت خود شرکت تمرکز استفاده کنند تا از برنامه هایی که توسط سایرین ساخته شده است. اپل دقیقا با همین استراتژی برنامه های  News و Music را راه اندازی کرده است.

اگر قرار بود اپل به صورت عینی و مشهود با برنامه هایی چون اینستاگرام و اسنپ‌چت به میدان جنگ وارد شود، به گفته راب اندرل، تحلیل گر اصلی گروه اندرل، در چنین شرایطی تیم کوک مدیرعامل اپل نمی تواند شرایط را به نفع شرکت خود جمع کند زیرا وی سابقه چندان درخشانی در مورد شبکه های اجتماعی ندارد.

“تجربه نشان داده است که تا زمانیکه کاربران از استفاده از یک پلت فرم به خصوص راضی هستند، تغییر دادن نظر آنها کار بسیار سختی است، حتی اگر این تغییر به سمت شرکت معتبری چون اپل باشد.”

اپل سال 2010 با انتشار برنامه موسیقی محور Ping، با شکست سختی در حوزه شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و به همین دلیل است که این بار در مورد این برنامه جدید، با احتیاط بیشتری عمل می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا