تکنولوژی

دوربینی که چهره آنلاین شما زیباتر می‌کند

یک استارتاپ چینی که در شهر شنزن مستقر است دوربینی کوچک تولید کرده که در هنگام پخش تصویر زنده از فرد لکه‌ها را از بین می‌برد، صورت را لاغرتر کرده و چشم‌ها را گشادتر می‌کند ( چیزی که برای شرقی‌ها حالا یک شاخصه زیبایی است) و پوست‌ را سفید‌تر می‌کند. این دوربین قرار است در ماه نوامبر وارد بازار شود.

چنین کارهایی روی یک عکس به سادگی انجام می‌شود اما این دوربین این ویرایش‌ها را در هنگام پخش زنده تصویر شما روی اینترنت و فیس‌بوک و … انجام می‌دهد. 

نیک هوی مدیر این استارتاپ که از هنگ کنگ به این شهر آمده میگوید این ابزار سلفی که اندازه یک توپ تنیس روی میز است در نوع خود در بازار نمونه‌ای ندارد و در هنگام پخش زنده تصویرتان چهره شما زیباتر از زمان معمول خواهد بود. 

به گفته نیک هوی این دستگاه این کار را با پردازش تصویر و با ستفاده از پردازنده داخل دوربین صورت  میدهد و این تغییرات روی تک تک فریم‌های تصویر اعمال می‌شود ( که به طور معمول 30 فریم بر ثانیه است ) . الگوریتم شناخت چهره که در داخل این سیستم وجود دارد به خصوص در زمینه درشت کردن و درخشان کردن چشم‌ها تاکید دارد. 

مشخص است که این استارتاپ روی بازار چین و شرق آسیا تمرکز کرده اما این دستگاه به هر نوع گوشی موبایلی متصل میشود و میتوان آن را به تنهایی به هر جایی متصل کرد از جمله دیوار و در. 

این دوربین دارای چیپ وای فای و اپلیکیشن اختصاصی است که از طریق آن به موبایل متصل شود و بتوان از طریق آن تصویر ویدیویی مناسبی را تولید کرد. در چین بازار تصاویر زنده ویدیویی حالا به یک بازار جذاب و پرسروصدا تبدیل شده است و در این مسیر برخی کاربران فعال در این عرصه بسیار مشهور شده‌اند. 

بر اساس گزارش‌ها هم اکنون 116  اپلیکیشن پخش تصاویر زنده روی موبایل در چین وجود دارند که 108 شرکت از آن ها سرمایه‌گذاری جذب کرده‌اند و گفته می‌شود ساز بازار این عرصه چیزی در حدود 100 میلیارد یوان چین تا سال 2020 خواهد بود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا