تکنولوژی

همه چیزدرباره آیفون ۷ پلاس

شرکت اپل در رویداد شب گذشته از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. 

به گزارش وب‌سایت Gizmodo، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس برای سومین سال متوالی، بدون تغییر چشمگیر در طراحی روانه بازار خواهند شد. در بدنه این دو گوشی جدید از آلومینیوم استفاده شده که کاملا براق است و حالت شیشه‌ای دارد. 

مرتبط : تمام خبرهای مربوط به رویداد اپل 

طراحی

Jony Ive در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، با پخش یک تیزر ویدئویی، روی بدنه براق و البته ترکیب جدید دوربین پرچمداران اپل مانور داد. در حال حاضر، گزینه قطعی در تعیین رنگ‌بندی این پرچمداران، حذف نسخه خاکستری و اضافه شدن رنگ سیاه براق (جت بلک) و سیاه معمولی است. اپل طرح جدیدی را هم برای کلید هوم آیفون‌های جدید درنظر گرفته است که به گفته مسئولان این شرکت، قابلیت اعتماد بالاتر و امکان شخصی‌سازی بیشتر را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، کلید هوم جدید، سازگاری کاملی هم با قابلیت فورس‌تاچ خواهد داشت. بازخوردهای متفاوت برای پیامک‌ها، هشدارها و زنگ گوشی از جمله قابلیت‌های کاربردی این کلید است. استفاده از استاندارد IP67 هم آیفون‌های جدید را در مقابل افتادن در استخر و یا حتی سرویس بهداشتی محافظت می‌کند. 

 

دوربین

در قسمت دوربین، اپل از دو طرح متفاوت برای پرچمداران جدید خود استفاده کرده است.

آیفون 7 پلاس از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی استفاده می‌کند. این ترکیب، امکان استفاده از سنسور واید یا تله را برای عکس‌برداری فراهم می‌کند. کاربران با لمس قسمتی از صفحه‌نمایش در برنامه دوربین می‌توانند از بزرگنمایی 2 برابری استفاده کنند و به‌طور خودکار روی قسمت لمس شده فوکوس کنند. ترکیب دو لنزی دوربین، در قالب عکس‌برداری در حالت Portrait عمق میدانی هم‌پای دوربین‌های DSLR را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. 

اپل بهینه‌سازی فلش را هم در دستور کار قرار داده تا نور بیشتر و بهینه‌تری را برای عکس‌برداری فراهم کند. این دوربین امکان پردازش 100 میلیارد عملگر را در 25 میلی‌ثانیه دارد. با استفاده از iOS 10 بالاخره امکان عکس‌برداری با فرمت RAW هم فراهم شده و البته دوربین جلویی هم به سنسور 7 مگاپیکسلی ارتقا یافته است. 

 

صفحه‌نمایش و قابلیت‌های صوتی

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی آیفون 7 پلاس، بر اساس ادعای اپل چیزی تا 25 درصد روشن‌تر خواهد بود و از طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها پشتیبانی خوهد کرد.

پرچمداران جدید اپل به اسپیکرهای استریو مجهز خواهند شد و با حذف ورودی 3.5 میلی‌متری، حالا هندزفری این پرچمداران با استفاده از درگاه لایتنینگ به گوشی متصل خواهد شد. ایرپادهای لایتنینگی در کنار آداپتوری برای استفاده از هدفون‌های 3.5 میلی‌متری هم در جعبه آیفون‌های جدید قرار خواهند گرفت. نکته مهم‌تر اینکه اپل با رونمایی از AirPod های جدید، گزینه‌ای را هم برای استفاده بی‌سیم از هدفون‌ها پیش روی کاربران قرار داده است. 

 

عملکرد

آیفون‌های جدید شرکت اپل از پردازنده‌های جدیدی بهره‌مند شده‌اند. پردازنده A10 جدید در آیفون، از ترکیب چهار هسته‌ای بهره می‌برد که دو هسته آن، عملکرد بالا (هریک 40 درصد سریع‌تر از A9) را پیش روی کاربران قرار می‌دهند و دو هسته هم صرفه‌جویی در مصرف باتری را به همراه خواهند داشت. از کنترلر ویژه‌ای برای مشخص کردن این موضوع که کدام نرم‌افزار باید از کدام ترکیب از هسته‌ها استفاده کند، بهره گرفته شده است. 

 

قیمت و زمان عرضه

آیفون 7 پلاس جدید در نسخه‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد و پیش فروش آن از پس‌فردا آغاز می‌شود. قیمت پایه آیفون 7 پلاس، 769 دلار اعلام شده و از 16 سپتامبر شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: non gamstop casinos
  2. بازتاب: learn the facts here now
  3. بازتاب: navigate here

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا