تکنولوژی

توضیح سامسونگ در خصوص دلیل انفجار نوت 7

شرکت سامسونگ که به علت گزارش‌های منتشر شده در خصوص انفجار فبلت‌های گلکسی نوت 7 مجبور به اجرای فراخوان شده، حالا در بیانیه‌ای دلیل این انفجارها را توضیح داده است. 

به گزارش وب‌سایت WCCFETCH، سامسونگ با بهره‌گیری از علم شیمی، توضیحاتی در خصوص مشکل انفجار گلکسی نوت 7 ذکر کرده که به این شرح است: “بر اساس تحقیقات انجام شده، متوجه شدیم که مشکل از سلول‌های باتری سرچشمه می‌گیرد. مشکل گرمای بیش از حد سلول‌های باتری هنگامی اتفاق می‌افتد که کاتد و آند در تماس با هم قرار می‌گیرند. موضوعی که یک خطای نادر در فرایند تولید است. در حال حاضر ما همکاری ویژه‌ای با تولیدکنندگان داریم تا فرایند آماده‌سازی باتری‌های جایگزین با نظارت دقیق انجام شده و کیفیت بالای قطعات جایگزین تضمین شود. در نهایت، مراحل به‌گونه‌ای انجام می‌شوند که مشکل دیگری در باتری‌ها وجود نخواهد داشت”.

مطلب مرتبط: راهکار نرم‌افزاری سامسونگ برای نوت 7

بدنیست بدانید که در باتری‌های لیتیوم یونی نظیر آنچه در گلکسی نوت 7 سامسونگ استفاده شده، آند و کاتد در دو سر مخالف باتری قرار دارند و در بین این دو، الکترولیت قرار گرفته است. گوشی‌های هوشمند امروزی از مدارهای حفاظتی بهره می‌برند که بر اثر عوامل مختلف مانند گرمای بیش از حد، مدار شارژ را قطع می‌کنند. با این تفاسیر، مشخص نیست چرا در یک پرچمدار 850 دلاری این قابلیت کار خود را به خوبی انجام نداده است؟! از سوی دیگر، سامسونگ توضیحی به کاربران نداده که با تعویض باتری، کدام مکانیزم باعث جلوگیری از بروز مشکلات مشابه خواهد شد؟!

بسته خبری آی‌تی‌ایران در مورد آتش گرفتن نوت 7 را از دست ندهید

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا