تکنولوژی

هوآوی Honor 8 را به فضا فرستاد

شرکت هوآوی جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی هوشمند Honor 8 را برای ثبت رکورد پخش زنده از بیشترین ارتفاع ممکن، داخل بالون هواشناسی قرار داد تا به ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین بفرستد.

به گزارش وب‌سایت Mirror، این بالون روز گذشته از طریق مرکز فضایی SSC Esrange سوئد به آسمان فرستاده شد. علاوه بر Honor 8، یک دوربین GoPro هم در کنار تجهیزات ارتباطی و ابزارهای ویژه تنظیم مقادیر دما و باتری در این بالون قرار گرفته بود.

Peter Lundkvist مدیر بازاریابی هوآوی در سوئد در این خصوص می‌گوید: “ما به دنبال اجرای نمایشی خارق‌العاده برای اعلام رسمی عرضه Honor 8 به بازار بودیم. با این تفاسیر، فکر کردیم چه چیزی بهتر از پخش زنده با استفاده از گوشی هوشمند آنهم در بالاترین ارتفاع ممکن. Honor به‌عنوان یک برند نمادی از شجاعت است و مطمئنا هیچ نمایشی بهتر از سفر به فضا این شجاعت را به تصویر نخواهد کشید”.

به گفته Marcus Lindh مهندس هوافضا در شرکت Swedish Space Corporation، بزرگ‌ترین چالش موجود در این آزمایش محافظت از گوشی در برابر شرایط نامساعد دمایی بود. در برخی ارتفاعات دما ممکن بود به 50- درجه سانتی‌گراد برسد و این در حالی است که تشعشعات خورشید ممکن بود باعث افزایش دمای گوشی در ارتفاعات زیاد شود. انرژی مورد نیاز تمامی تجهیزات (به جز گوشی) از طریق باتری‌هایی که برای استفاده در خلا طراحی شده و معمولا در راکت‌ها و بالون‌های SSC استفاده می‌شود تامین شد. در Honor 8 هم از باتری‌های معمولی استفاده شد اما فرایند شارژ گوشی در این ماموریت بدون وقفه انجام پذیرفت.

با آغاز ماموریت، تجیهیزات ارتباطی فرایند پخش زنده محتوا از دوربین‌های گوشی و البته دوربین گوپرویی که از Honor 8 فیلم‌برداری می‌کند را آغاز کرد. در صورتی که همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، پس از 2.5 ساعت شاهد فرود گوشی هوشمند هوآوی با چتر نجات به زمین بودیم. اما نکته عجیب این بود که بالون هواشناسی با رسیدن به ارتفاع 18421 متری منفجر شد. Lundkvist اعلام کرده گینس، این ارتفاع را به عنوان رکورد جهانی در پخش زنده محتوا با استفاده از گوشی هوشمند در بالاترین ارتفاع ممکن قبول خواهد کرد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا