تکنولوژی

حمایت اپل و گوگل از مایکروسافت

شرکت‌های آمازون، اپل، گوگل و موزیلا نامه حمایتی خود را برای پشتیبانی از مایکروسافت در زمینه چالش فعلی بر سر مسئله حفظ حریم خصوصی کاربران تنظیم و آماده ارسال به مسئولان قضایی ایالات متحده آمریکا شده است.

به گزارش وب‌سایت Thenextweb این نامه از سیاست‌های مایکروسافت در مسئله “قانون حریم خصوصی در حوزه ارتباطات الکترونیکی (ECPA)” دفاع خواهد کرد. موضوع اصلی بین مایکروسافت و دولت آمریکا سیاست‌های متفاوت این دو در خصوص آگاه کردن مشتریان از روند درخواست اطلاعات توسط آژانس‌های دولتی است.

بر این اساس مایکروسافت معتقد است آگاه نکردن کاربرانش از دسترسی دولت به اطلاعات آنها نقض حریم خصوصی و از بین بردن حقوق آنها خواهد بود. با وجود این وزارت دادگستری آمریکا معتقد است مخفی و خصوصی ماندن تحقیقات دولتی و دسترسی آژانس‌های امنیتی به اطلاعات مجرمان، اولویت بالاتری دارد و مایکروسافت در این پرونده، مستندات و ادله کافی برای اثبات ادعای خود ندارد.

شرکت‌های تنظیم‌کننده دفاعیه از مایکروسافت معتقدند ECPA ناقض سیاست‌های حریم خصوصی کاربران و برخلاف متمم چهارم (محافظت از کاربران در برابر تصرف و جستجوی غیرقانونی در اطلاعات) است. علاوه بر شرکت‌های یادشده، بریتیش پترولیوم، فاکس نیوز و حتی مقامات سابق وزارت دادگستری و FBI هم از مایکروسافت پشتیبانی کرده‌اند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا