تکنولوژی

دوازدهمین مرکز تحقیقات جهانی IBM تاسیس شد

شرکت IBM دوازدهمین مرکز تحقیقات جهانی خود را تاسیس کرد و با این اتفاق دفتر جدید این شرکت در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش همکاران‌سیستم، این آزمایشگاه که دومین مرکز تحقیقاتی IBM در قاره آفریقا محسوب می‌شود، بر اساس طرحی ۱۰ ساله با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیون دلار راه‌اندازی شده است و برای تاسیس آن شرکت IBM با مراکزی از جمله دانشگاه ویتسواترزراند (Wits)، وزارت صنعت و بازرگانی، و وزارت علوم و فناوری آفریقای جنوبی همکاری داشته است.

دکتر «سولومون آسِفا» مدیر تحقیقات IBM در آفریقا اعلام کرد که آزمایشگاه جدید با سرعت بی‌سابقه راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید. به گفته او، تنها ۱۸ ماه پس از آنکه موافقت‌نامه بین شرکا امضا شد، این آزمایشگاه به بهره‌برداری رسید.

آسفا توضیح داد که این آزمایشگاه تخصصی قصد دارد از طریق استارت‌آپ انکوباتور تحقیقات صنعتی را با یکدیگر ادغام کند و ارتباط نزدیکی با دانشگاه Wits و سیستم‌های شتاب‌دهنده آن داشته باشد. مرکز شتاب‌دهنده نوآوری این دانشگاه با نام Tshimologong Precinct شناخته می‌شود و بخشی از طرح جامع توسعه شهر ژوهانسبورگ است که دانشگاه Wits آن را مدیریت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا