تکنولوژی

شاپرک استارتاپ «با همتا» را هم بست

یک شرکت استارتاپ به نام «باهمتا» که یک سرویس مدیریت پول برای صادر کردن قبض بود به دستور شاپرک بانک مرکزی بسته شد. 

«باهمتا» دومین سرویس از استارتاپهای فین‌تک است که طی روزهای اخیر با ممنوعیت فعالیت مواجه میشود. استارتاپ PayPing نیز که در حوزه خدمات مالی فعالیت میکرد اواخر هفته گذشته به دستور شاپرک جلوی فعالیتش گرفته شده است. 

با همتا در مطلبی که در این زمینه روی وبلاگ خود منتشر کرده نوشته است : « رشد و استقبال کاربران از سرویس «باهمتا» فوق العاده بود تا اینکه شش ماه قبل شاپرک بانک مرکزی به عنوان ناظر پرداخت‌های الکترونیک، اعلام کرد که این سرویس باید متوقف شود تا طرح مورد بررسی قرار گیرد! و با کمال تاسف از روز گذشته به دستور شاپرک درگاه‌های بانکی «باهتما» بسته شدند. »

باهمتا در مطلب وبلاگ خود شرح مفصلی از تلاش برای کسب مجوزهای قانونی از جمله مجوز بانک مرکزی و نماد اعتماد الکترونیک داده و سپس با ذکر مفصل ایرادات شاپرک اقدام به پاسخ به آنها کرده است. 

باهمتا در انتهای مطلب خود نوشته است : « حق قانونی خود می‌دانیم که در چهارچوب قوانین نسبت به این حکم ناعادلانه و غیر کارشناسی اعتراض و دادخواهی کنیم و از مراجع ذیربط از جمله معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس بانک مرکزی و دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌خواهیم حق ما جوانانی که برای یک کسب و کار ساده و نوآورانه اینترنتی با چنین تضییقات و مشکلاتی روبه رو شده‌ایم را بازستانند.»

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا