تکنولوژی

رقابت اپل و سونی برای جلب توجه

رویداد رونمایی از آی‌فون جدید شرکت اپل و همچنین معرفی نسل جدید کنسول بازی سونی در یک روز و با فاصله زمانی دو ساعته برگزار خواهد شد. همین موضوع، رقابت جدیدی را برای جذب مخاطب و جلب توجه هرچه بیشتر، میان دو برند مطرح بازار یعنی اپل و سونی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش Techcrunch، تیم کوک در تاریخ هفتم سپتامبر و در ساعت 10 صبح به وقت محلی روی صحنه خواهد رفت تا در یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال، از آی‌فون جدید اپل رونمایی کند. این در حالی است که دو ساعت بعد و در نیویورک، سونی هم از کنسول جدید خود یعنی پلی‌استیشن 4 نئو رونمایی می‌کند. اگرچه در نگاه اول شاید تصور کنید طرفداران پلی‌استیشن توجهی به رونمایی از آی‌فون ندارند و یا اینکه اکثر طرفداران آی‌فون برنامه‌ای برای خرید پلی استیشن جدید نخواهند داشت اما باید از دید تولید محتوا و قرارگرفتن در کانون توجهات هم به این دو رویداد نگاه کرد.

اپل در 20 سال گذشته همیشه یکی از پرسروصداترین و بحث‌برانگیزترین رویدادها را برگزار کرده و در مرکز توجهات قرار گرفته است. این در حالی است که سونی می‌توانست پلی‌استیشن جدید را در نمایشگاه E3 در ماه ژوئن و یا گیمزکام هفته گذشته رونمایی کند اما به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها تاریخ مشابهی را با زمان برگزاری رویداد اپل انتخاب کرده‌اند تا قدرت خود را در جذب مخاطب به رخ کوپرتینویی‌ها بکشند.

در سمت مقابل باید پذیرفت که هر دو برند، توانایی جلب توجه طیف وسیعی از مخاطبان را دارند. میلیون‌ها نفر به‌طور زنده رویدادهای این دو شرکت را مشاهده خواهند کرد و به بحث، تبادل نظر و یا به اشتراک‌گذاری اخبار خواهند پرداخت. علاوه بر این، هزاران خبرنگار این رویداد را پوشش می‌دهند. وب‌سایت‌های حوزه تکنولوژی هم هم‌پای دیگران این اخبار و یا حتی ویدئوهای اولیه از کارکردن با محصولات جدید را منتشر خواهند کرد. با این تفاسیر، مسئله مهم‌ آن است که روز بعد از برگزاری این دو رویداد، کدام برند در صدر اخبار قرار خواهد گرفت؟ اگرچه آی‌فون به مراتب از پلی‌استیشن سونی محبوب‌تر است اما این الزاما به معنای برتری اپل بر سونی در این جنگ رسانه‌ای نخواهد بود.

با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از این دو برند، از برگزاری کنفرانس خبری خود در تاریخ 7 سپتامبر افسوس خواهد خورد. افسوسی که چندان هم بدون هزینه نخواهد بود و حتی شاید هزینه چند میلیون دلاری برای برند بازنده به همراه داشته باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا