تکنولوژی

برای آخرین آپدیت اندروید عجله نکنید

اندروید نوگت Android Nougat، آخرین ورژن سیستم عامل اندروید که تا پیش از این به نام Android N شناخته می‌شد امروز منتشر می شود اما فقط دارنگان گوشی های Nexus میتوانند فعلا از آن استفاده کنند. اگر Nexus ندارید باید کمی بیشتر صبر کنید. بیشتر صاحبان گوشی های اندروید، بین ماه نوامبر تا ژانویه سال بعد آپدیت سیستم عامل خود را دریافت خواهند کرد.

در این نسخه، ایموجی‌های جدید و همچنین چندین ترفند و نوتیفیکیشن کاربردی ارائه شده است که البته میزان کارایی آنها بستگی به مدل گوشی، نوع اپراتور تلفن همراه و مکان جغرافیایی شما دارد. شخصی‌سازی اندروید هم که هر شرکت سازنده گوشی‌های موبایل به طریقی آن را به روی محصولات خود تعبیه می کند نیز در شیوه اجرای قابلیت های جدید این نسخه موثر است. طبق گزارش شرکت توسعه تلفن همراه Apteligent، اگر شما صاحب یکی از گوشی های Nexus 6P ، Nexus 5X و یا Nexus 6 هستید، همین امروز می توانید نسخه جدید اندروید خود را دریافت کنید. 22 آگوست تاریخی است که سازندگان این نسخه برای ورود آپدیت جدید از مدت ها قبل اعلام کرده‌اند که بسیاری مشتاقانه منتظر آن هستند.

برخی گوشی های اندروید آپدیت خود را از گوگل دریافت می کنند و برخی زمانی میتوانند از آپدیت جدید استفاده کنند که شرکت سازنده گوشی، بعد از مطمعن شدن از کارآمدی نسخه جدید به روی محصولات خود، آن را معرفی کند که این مسئله زمان بر است. هیچ کدام از شرکت های سازنده گوشی های همراه و یا اپراتورهای تلفن، تاریخ دقیقی برای ارائه نسخه نوگت اعلام نکرده‌اند و حتی تخمینی هم در این زمینه نزده‌اند اما مقدمات ورود آن آماده شده است.

طبق گزارش Apteligent، موتورولا در آمریکا اولین شرکت سازنده تلفن همراه بود که اندروید Marshmallow  یا  6 را به روی گوشی های خود معرفی کرد. شاید یکی از دلایل این برتری این باشد که گوشی ها ساخت این شرکت همیشه با پوسته‌ای بسیار کم حجم و تر و تمیزتر از دیگر مدل های گوشی همراه موجود در بازار ارائه می شدند. سری Mot Z و Moto G4 احتمالا اولین گوشی هایی هستند که نوگت را به صاحبان خود ارائه می کنند. شرکت بعدی  LG خواهد بود که نوگت را عرضه می کند. گوشی G5، آخرین محصول LG احتمالا بعد از موتورولا به نوگت ارتقا می یابد. HTC هم احتمالا هم زمان با LG این نسخه را عرضه می کند. طبق گزارش Apteligent، شرکت های موتورولا، ال جی و اچ‌تی‌سی تقریبا سه ماه بعد از تاریخ انتشار نسخه قبلی اندروید یعنی نسخه  Marshmallow، توانستند آن را به روی محصولات شرکت خود معرفی کنند و قاعدتا این بار نیز باید منتظر مدت زمان مشابهی باشیم.

طبق این گزارش اگر گوشی های سامسونگ Note7 یا گالاکسی S7 یا گالاکسی  S7 Edge  دارید، باید خیلی بیشتر منتظر بمانید. تجارب گذشته برای دریافت آپدیت اندروید به روی گوشی های سری گلکسی نشان می‌دهد باید تقریبا 5 ماه ازتاریخ انتشار رسمی آن صبر کنید. این زمان درمورد گوشی های سونی هم صدق می کند. با یک برآورد ساده، احتمالا اکثر گوشی های اندرویدی تا آخر نوامبر امسال نوگت را دریافت خواهند کرد اما برای گوشی های سامسونگ و سونی این آپدیت در 2 ماه ابتدایی 2017 خواهد بود.

اگر می خواهید هرچه زودتر گوشی خود را آپدیت کنید می توانید اولین نفر باشید که نوگت را تجربه می‌کند. LG V20 اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که قرار است با سیستم عامل نوگت نصب شده به فروش برسد. البته تاریخ مشخصی برای معرفی این گوشی به بازار تا کنون اعلام نشده است اما هرچه باشد LG V20 حتما زودتر از گوشی الان شما به نوگت مجهز خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا