تکنولوژی

تحویل پیتزای دومینوز با پهپاد+ویدئو

برند Domino’s پنجشنبه گذشته توانایی‌های خود برای ارسال فست‌فود از طریق پهپاد را در نیوزیلند به نمایش گذاشت. به گزارش Roboticstrends، این برند قصد دارد آزمایش واقعی ارسال فست‌فود با استفاده از این روش را از ماه آینده شروع کند. Scott Bush مدیر روابط عمومی دومینوز پیتزا در این خصوص می‌گوید: “این منطقی نیست که برای ارسال بسته‌ای دو کیلوگرمی، از خودرویی دو هزار کیلوگرمی استفاده کنیم. از طرف دیگر، با توجه به ترافیک زیاد در خیابان‌ها طبیعی است که به فکر ارسال این بسته‌ها از طریق مسیرهای هوایی باشیم”.

وقتی پهپاد به منزل مشتری که پیتزا سفارش داده نزدیک می‌شود، هشداری مبنی بر نزدیک بودن بسته روی گوشی شخص به نمایش درمی‌آید. پس از آنکه مشتری از منزل بیرون آمد و گزینه مخصوصی را روی گوشی هوشمندش انتخاب کرد، پهپاد غذا را به سمت او می‌آورد.

Robotics Trends ویدئوهایی را هم به نمایش گذاشته که تحویل پیتزا با استفاده از روبات را توسط دومینو نمایش می‌دهد. روبات دومینو چهار چرخ دارد و ارتفاع آن کمتر از یک متر است. محفظه گرم‌کننده این روبات توانایی حمل 10 پیتزا را دارد. این روبات با یکبار شارژ می‌تواند مسافت 20 کیلومتری را طی کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا