تکنولوژی

ولوو سریع‌ترین کامیون دنیا را ساخت+ویدئو

ولوو با رونمایی از محصول جدید خود به نام شوالیه آهنی، رکورد سرعت را در میان کامیون‌ها جابه‌جا کرد. به گزارش وب‌سایت Autoblog، این برند که پیش از این هم برای به رخ کشیدن تکنولوژی‌های پیشرفته کامیون‌های خود از ویدئوهای تبلیغاتی نظیر راندن یکی از کامیون‌هایش توسط یک پسربچه چهار ساله و یا رقابت با خودروهای مسابقه‌ای Koeingsegg(خودروساز سوئدی فعال در حوزه ماشین‌های مسابقه‌ای) استفاده کرده بود در ماه جاری از تلاش‌های خود برای شکستن رکوردهای سرعت خبر داده بود، موضوعی که به‌نظر می‌رسد حالا محقق شده است. Iron Knight کامیون جدید ولوو که از موتور 13 لیتری D13 با توان 2400 اسب بخار و گشتاور 4425 پوندفوتی بهره می‌برد، رکوردهای سرعت را در مسافت‌های 500 و 1000 متری جابه‌جا کرد.

این خودرو مسافت 500 متری را در 13.710 ثانیه و با متوسط سرعت 131 کیلومتر بر ساعت طی کرد و 1000 متر را هم در 21.290 ثانیه و این‌بار با متوسط سرعت 169 کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشت. شوالیه آهنی توانست در این پیست به حد نهایی سرعت 276 کیلومتر بر ساعت برسد. برای رسیدن به این رکوردهای جدید، Boije Ovebrink راننده مسابقات کامیون‌رانی پشت فرمان این کامیون نشسته بود. Ovebrink با این حرکت جدید، رکورد Mean Green دیگر کامیون ولوو که در سال 2012 با رانندگی خود او در پیست قرار گرفته بود را شکست. در مقایسه با Mean Green توان شوالیه آهنی 600 اسب بخار بیشتر بوده و البته یک تن هم سبک‌تر است.

با ثبت این رکوردها به‌نظر می‌رسد باید بیش از پیش دلتنگ حضور کامیون‌های ولوو در جاده‌های کشورمان باشیم. دلتنگی که در حال حاضر با تولیدات نه‌چندان با کیفیت چینی‌ها برطرف نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا