تکنولوژی

قطع دائم دسترسی نهادهای دولتی سنگاپور به اینترنت

مقامات دولتی سنگاپور قصد دارند برای مقابله هرچه بیشتر با حملات سایبری، دسترسی تمامی رایانه‌های دولتی به اینرتنت را قطع کنند. 

به گزارش و‌ب‌سایت Thenextweb، ایده پیاده‌سازی چنین طرحی بسیار ساده است. رایانه‌هایی که به اینترنت متصل نیستند، کار نفوذگران را برای دسترسی از راه دور به اطلاعات، سخت و در اکثر موارد، غیرممکن خواهند کرد. علاوه بر این، افشای اطلاعات حساس نیز به همان اندازه محدودتر خواهد شد.

این تصمیم که از ماه می سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد، انتقادان متخصصان بخش امنیت سایبری را به دنبال داشته است. به ویژه اینکه این افراد معتقدند هیچ حمله خاصی روی رایانه‌های سنگاپوری اتفاق نیفتاده که چنین تصمیم سخت‌گیرانه‌ای به مرحله اجرا برسد. 

با این وجود، گزارش موسسه تحقیقاتی FireEye نشان می‌دهد سازمان‌ها و شرکت‌ها در جنوب شرقی آسیا، 80 درصد بیشتر از متوسط نرخ جهانی در معرض حملات سایبری قراردارند. یکی از دلایل این امر، تنش‌هایی است که از مدت‌ها پیش در حوزه دریای چین جنوبی میان کشورهای منطقه اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، بر مبنای گزارش شرکت نرم‌افزاری Malwarebytes، در سال گذشته میلادی تقریبا دو پنجم شرکت‌ها در آمریکا، کانادا، بریتانیا و آلمان هدف حملات سایبری قرارگرفته‌اند. 80 درصد از شرکت‌های آمریکایی حاضر در نظرسنجی وب‌سایت Scribd هم از رویارویی با حملات سایبری در سال گذشته خبر داده‌اند. این روند، نشان‌دهنده افزایش نرخ حملات نفوذگران به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است. 

با این وجود، کارکنان دولتی در سنگاپور همچنان با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی خود و یا دستگاه‌های تعریف شده از سوی سازمان‌ها (که اطلاعات حساسی روی آن‌ها نیست) می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اینترانت و نرم‌افزارهای فعال در شبکه‌های داخلی، راهکار جایگزین برای حفظ پل‌های ارتباطی میان نیروهای کاری خواهند بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا