تکنولوژی

PowerShell به لینوکس و مک می‌آید

در راستای همکاری نزدیک‌تر با انجمن توسعه‌دهندگان، مایکروسافت می‌خواهد PowerShell را به گزینه‌ای منبع‌باز تبدیل کند تا از آن در لینوکس و Mac OS X استفاده شود. مایکروسافت پیش از این هم همکاری با لینوکس را شروع کرده بود و در جلسات مختلف به این همکاری اشاراتی داشت. همچنین سرویس مشهور Azure هم از سیستم‌عامل‌های منبع‌باز پشتیبانی می‌کرد تا تاییدی باشد بر همکاری مایکروسافت و سیستم‌عامل‌های منبع‌باز دیگر.

به گزارش وب‌سایت Thenextweb، کدهای Power Shell برای سیستم‌عامل‌های مختلف آماده شده و همراه با گواهی MIT در GitHub قرار گرفته است. مایکروسافت آماده کردن PowerShell Editor برای لینوکس را هم شروع کرده تا از آن برای برنامه‌نویسی و رفع اشکال نرم‌افزارها در ویرایشگرهای متنی استفاده شود.

مسئولان مایکروسافت اعلام کردند این نسخه، آزمایشی است و نسخه رسمی هم برپایه پروژه منبع‌باز عرضه می‌شود. مایکروسافت دوره‌های آموزش مجازی را هم به‌طور رایگان برای PowerShell برپا کرده است.

PowerShell، خط فرمان ویژه مایکروسافت برای خودکارسازی وظایف مختلف است و به مدیران امکان مدیریت سیستم را می‌دهد. این خط فرمان به نوعی جایگزین Command یا cmd در ویندوز بود که البته cmd را حذف نکرد اما به دلیل اینکه قدرت بسیار بالایی داشت توانست همه توسعه‌دهندگان را به سمت خود جلب کند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا