تکنولوژی

نگویید اپل استور، بگویید اپل

اپل در اقدامی جدید جهت ساده سازی برندینگ  فروشگاه های زنجیره ای خود، قسمت “استور” را از نام اپل استور حذف کرد. از این به بعد اپل استور تنها با نام “اپل”  محل جغرافیایی فروشگاه شناسایی خواهند شد.

به عنوان مثال، چند روز پیش اپل  فروشگاه جدیدی را در ” مرکر تجارت جهانی ” را در وستفیلد مال منهتتن بازگشایی کرد.این مرکز در حقیقت دهمین فروشگاه اپل در نیویورک است. 

اپلی ها همیشه ایده های جدید و ساده برای جذب مشتری داشتند ، اولین مشتریان اپل (استور) مرکز تجارت جهانی با تشویق گرم کارمندان و تی شرت های مراسم افتتاحیه سورپرایز شدند.

اپل از فروشگاه ” میدان اتحاد” یا Apple Union Square  تغییرات را شروع کرد و قصد دارد تمامی فروشگاه های اپل را به مکانی بیشتر از یک مرکز خرید تبدیل کند. امروز بیشتر شعبه های این شرکت مجهز به مانیتورهای عظیم الجثه 6K و گیاهان سبز دل فریب شده اند و همچنین در برخی شعبه ها مکانی برای استراحت و نشستن مشتریان در نظر گرفته شده است( البته برای معدود افرادی که ترجیح میدهند در فروشگاه اپل بنشینند!)

 
 

طبق گزارش سایت Mac Rumors ، آنجلا آهرندتس,  ناپب رپیس فروشگاه‌های اپل که رهبری این حرکت جدید را به عهده گرفته است در مراسم افتتاحیه  اعلام کرد که هدف اپل از این تغییرات ، یکی شدن با اجتماع مردم است. اپل همچنین در ایمیلی به تمامی کارکنان خود اعلام کرد که ” اپل استور” دیگر وجود ندارد. درحال حاضر تقریبا توب سایت تمامی شعبات اپل ، نام استور را از برندینگ خود حذف کردند که البته پروه زمان بری است.

حالا که قرار است فروشگاه های اپل به مرکزی اجتماعی تبدیل شوند، ظاهر فروشگاه بیشتر بو.تیک مانند شده و با صفحات نمایشی بزرگراهی عظیم الجثه که محصول هر فصل را معرفی می کند و همچنین هدفون های جذاب مزین شده است.در حال حاضر تمرکز بیشتر مجموعه به روی معرفی وسایل جانبی عکاسی با آیفون است.اپل همچنان در فروشگاه های خود توقعات مشتریان را به خوبی برآورده می کند و تنها تغییرات فضا و حال و هوای مجموعه به چشم می آید(البته حذف استور از نام فروشگاه های اپل نیز جزوی از این تغییرات حساب می شود.) به هرحال تمام این ایده های جدید، تلاشی برای جذب هرچه بیشتر مشتریان جدید است که تا کنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

بد نیست بدانید، اولین فروشگاه فیزیکی اپل در تاریخ 19 می سال 2001 افتتاح شد.

 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا