تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی نوت 7 سامسونگ

گلکسی نوت 7 سامسونگ از نظر بسیاری از کارشناسان، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به‌زودی پیش روی کاربران مشتاق حوزه گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت. این محصول هوشمند سامسونگ در کنار بهره‌مندی از طراحی ضدآب، از صفحه‌نمایش خمیده نیز بهره‌مند شده است. علاوه بر این، سامسونگ برای اولین بار در یک گوشی هوشمند خود از اسکنر چشمی استفاده کرده است. 

وب‌سایت iFixit در نگاهی جدید به این محصول سامسونگ، چیدمان مولفه‌های سخت‌افزاری در این محصول را بررسی کرده و البته نگاهی ویژه هم به تکنولوژی اسکنر عنبیه چشمی یا همان Iris Scanner داشته است. این وب‌سایت، امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 را برای این محصول درنظر گرفته است. 

با این اوصاف، علاوه بر اینکه امکان جایگزینی صفحه‌نمایش خمیده سامسونگ را (در صورت بروز مشکل) نخواهید داشت، با توجه به استفاده از چسب‌های قوی در قسمت شیشه پشتی، دسترسی به مولفه‌های داخلی این محصول نیز بسیار سخت به‌نظر می‌رسد. با این وجود، امکان تعویض آسان بورد مخصوص شارژ دستگاه و چند مولفه سخت‌افزاری دیگر این محصول وجود خواهد داشت. 

سامسونگ رسیدن به استاندارد مقاومت در برابر آب از درجه IP68 را نیز با به‌کارگیری حجم زیاد چسب و لاستیک در نقاط استراتژیک گوشی امکان‌پذیر ساخته است. موضوعی که مطمئنا باب میل تعمیرکاران این دستگاه هوشمند نخواهد بود اما راهکاری مناسب برای جلوگیری از ورود آب و گردوغبار به گوشی به‌حساب می‌آید. 

 

 

جالب‌ترین قسمت کالبدشکافی نوت 7 به اسکنر چشمی آن مربوط است. این اسکنر از یک درگاه پرتاب اشعه مادون قرمز و یک دوربین مجزا تشکیل شده که تصویر عنبیه چشم کاربر را ضبط می‌کند. با این تفاسیر، در قسمت جلویی نوت 7 دو دوربین به‌کار بسته خواهد شد.

از دیگر نکات قابل توجه در این بررسی می‌توان به استفاده از باتری 3500 میلی‌آمپرستی، 13.48 وات‌ساعتی که قدرت کم‌تری در مقایسه با نمونه استفاده شده در گلکسی اس 7 اج دارد اشاره کرد. استفاده از لوله‌های ویژه انتقال گرمای گوشی و کیس ویژه‌ای که به‌نظر می‌رسد برای اطمینان از مقاومت بیشتر در مقابل آب به‌کار بسته شده نیز از نکات قابل ذکر است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا