تکنولوژی

تیم کوک با چه کسانی مشورت می‌کند؟

هدایت و رهبری بزرگ‌ترین شرکت جهان چالش‌ها و فرصت‌های فراوانی را به همراه دارد. چالش‌ها و فرصت‌هایی که تنها در قالب اتخاذ تصمیم صحیح، موفقیت و ثبات شرکت را تضمین خواهند کرد و مطمئنا بدون بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران خبره، عبور موفق از آن‌ها سخت و یا غیرممکن خواهد بود. تیم کوک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در مدت 5 سال حضور در سمت مدیرعاملی شرکت اپل بارها سیاست‌ها و تصمیماتی مهم و تاثیرگذاری را به مرحله اجرا درآورده است. 
مدیر اجرایی اپل در مصاحبه اخیر خود با واشنگتن پست از چهره‌هایی یادکرده که در مدت زمان فعالیت او در شرکت اپل، در تصمیم‌گیری‌ها به او یاری رسانده‌اند. 
کوک در این خصوص می‌گوید: “به‌نظر من این امر برای مدیران عامل ضروری است که علاوه بر شنیدن نظرات و دیدگاه‌های دیگران، از آن‌ها راهنمایی و مشاوره بیشتری طلب کنند. من معتقدم در غیر اینصورت شما منزوی خواهید شد و زندگی در اتاق پژواک را تجربه خواهید کرد که تنها صدای شما را به سمتتان بازمی‌تاباند”.
 
وارن بافت
 
 
تیم‌کوک در مصاحبه خود از مشورت با وارن بافت، چهره مطرح در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داده است. کوک عنوان داشته در تصمیم‌گیری سال 2012 میلادی برای پرداخت سود سهام به سهامداران اپل، با وارن بافت مشورت کرده است. کوک دلیل اصلی مشورت با بافت را علاوه بر تخصص او، بی‌طرفی این شخصیت اعلام کرده است. با این وجود، او تاکید کرده که این مشورت به آن معنا نیست که در هر شرایطی نظرات دیگران را اجرا می‌کند. 
 
اندرسون کوپر
 
 
خبرنگار CNN در نگاه اول نمی‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که راز خود را با او در میان می‌گذارید اما کوک برای عمومی کردن یکی از شخصی‌ترین تصمیمات زندگی خود در سال 2014 میلادی از مشورت با کوپر استفاده کرد. او دلیل این امر را مدیریت بی‌نظیر کوپر در رسانه‌ای کردن تصمیم مشابهی دانسته که در سال 2012 میلادی به مرحله اجرا درآمده بود.
 
بیل کلینتون
 
 
در سال 2013 میلادی کوک اولین سخنرانی خود را در کنگره انجام داد. کوک در مصاحبه با واشنگتن پست عنوان داشته پیش از سخنرانی در کنگره (در خصوص روند پرداخت مالیات توسط شرکت اپل) با افراد متعددی مشورت کرده که در میان آن‌ها نام بیل‌ کلینتون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا نیز به چشم می‌خورد. کوک معتقد است کلینتون اطلاعات جامعی در حوزه سیاست دارد.
 
بلنکفین
 
 
تیم کوک در راستای ایجاد ساختار تجاری منسجم در شرکت اپل از مشورت‌ با Lloyd Blankfein مدیرعامل Goldman Sachs استفاده کرده است. او معتقد است بلنکفین سابقه خوبی در پیاده‌سازی موفق ساختارهای تجاری داشته و در برخورد با مدیرعامل اپل نیز کاملا صادق بوده است. 
 
لارن پاول جابز
 
 
لارن پاول جابز، همسر استیو جابز نیز از جمله افرادی به شمار می‌آید که پیش از سخنرانی کوک در کنگره به او یاری رسانده است. کوک که پیش از این، از روز مرگ استیو جابز به عنوان بدترین روز زندگی خود یاد کرده بود معتقد است لارن پاول جابز درک منحصر به فردی از شرایط شرکت اپل و البته توانایی‌ها و شخصیت کوک دارد. 
 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا