تکنولوژی

رونمایی سیگیت از بزرگ‌ترین SSD جهان

شرکت سیگیت به‌طور رسمی از درایو SSD  شصت ترابایتی خود رونمایی کرد. این در حالی است که تا پیش از این رکورد بزرگ‌ترین درایو ذخیره‌سازی SSD جهان در اختیار محصول 15 گیگابایتی تولیدی شرکت سامسونگ بود.

به گزارش Zdnet، این محصول سیگیت در حال حاضر تنها با هدف استفاده در دیتاسنترها طراحی و تولید شده و به این زودی‌ها پیش روی مصرف‌کنندگان معمولی قرار نخواهد گرفت. با این تفاسیر، درایو 2.5 اینچی سامسونگ مدل PM1633a با ظرفیت 15.36 ترابایت همچنان بیشترین ظرفیت ذخیره‌سازی را در میان درایوهای SSD موجود در بازار خواهد داشت. این درایو در حال حاضر با قیمت 10 هزار دلار در بازار موجود است. 

نکته قابل توجه در خصوص درایو 60 ترابایتی سیگیت، استفاده از فرم 3.5 اینچی شبیه به چیزی است که تا پیش‌ از این در دیسک‌های سخت یا HDDها مشاهده کرده بودیم. مسئولان سیگیت معتقدند ساختار 3.5 اینچی، دیتاسنترها را از به‌کارگیری تجهیزات جدید برای به‌کارگیری درایوهای SSD بی‌نیاز خواهد کرد. 

SSD تولیدی سیگیت توانایی ذخیره‌سازی تا 400 میلیون عکس و 12 هزار فیلم سینمایی را خواهد داشت. با این وجود، سیگیت تاکید کرده که این SSD در حال حاضر تنها نمایشی اولیه، از تکنولوژی‌های این شرکت بوده و عرضه محصول نهایی به بازار فروش از سال آتی میلادی کلید خواهد خورد. اگرچه قیمت این محصول اعلام نشده اما مسئولان سیگیت معتقدند مشتریان این محصول، کم‌ترین قیمت به ازای هر گیگابایت حافظه فلش را برای خرید آن پرداخت خواهند کرد. 

سیگیت علاوه بر این درایو ذخیره‌سازی از یک SSD هشت ترابایتی NVMe با مدل Nytro XP7200 نیز رونمایی کرد. این محصول به‌طور ویژه برای دیتاسنترها و یا تخصیص به نرم‌افزارها و برنامه‌هایی که به محاسبات سطح بالا و یا تحلیل ویژه بزرگ‌داده‌ها نیاز دارند طراحی و تولید شده است. این درایو ذخیره‌سازی از سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی پیش روی مشتریان قرار خواهد گرفت. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا