تکنولوژی

هیچ‌چیز مانع تبلیغات فیسبوک نمی‌شود

حتما با نرم‌افزارهای Ad-Blocker آشنایی دارید، این نرم‌افزارها مانع تبلیغات اپلیکیشن‌ها می‌شوند و با کمک آنها شما می‌توانید بدون دیدن تبلیغات آزاردهنده به گشت‌وگذار بپردازید. اوضاع به همین خوبی بود تا امروز که باخبر شدیم فیسبوک راهی برای دور زدن این Ad-Blocker‌ها پیدا کرده است و حتی با وجود آنها هم برای شما تبلیغات را می‌فرستد. به گفته خود فیسبوک تبلیغات این شرکت برای کاربران آزاردهنده نیست و وجود تبلیغات برای این شرکت امری حیاتی است و به هر ترتیب تبلیغ را به کاربران نمایش می‌دهد.

فیسبوک یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگ و کاملا رایگان است. تنها درآمد این شرکت هم از راه تبلیغات است و کاملا طبیعی است که راهی برای تبلیغ پیدا کند. اما کسانی که با عمل به این موضوع باز هم مسدودکننده تبلیغات نصب می‌کنند، دل خوشی از این تبلیغات ندارند و باید دید چه عکس‌العملی خواهند داشت.

اما فیسبوک چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات معمولا آنها را به راحتی از تگ وبشان تشخیص می‌دهند و از صفحه حذف می‌کنند. این موضوع معمولا قابل تغییر نیست برای اینکه شرکت‌ها می‌خواهند گزارشی از تبلیغ خود داشته باشند و نمی‌توان نحوه انتشار آنها را تغییر داد. اما اوضاع در فیسبوک فرق می‌کند. این شرکت آنقدر بزرگ است و آنقدر کاربر دارد که تبلیغ دهندگان خیالشان راحت است که بازدید قابل توجهی خواهند داشت. به همین دلیل فیسبوک هم تبلیغات را از محتوای خودش متمایز نمی‌کند و تبلیغات این شرکت دقیقا مانند سایر محتواها منتشر می‌شود به همین دلیل هم نرم‌افزارها نمی‌توانند تبلیغات فیسبوک را مسدود کنند. البته برای مسدود کننده‌ها تشخیص تبلیغ غیر ممکن نیست اما تا زمانی که الگریتم مناسب برای این نوع جدید از تبلیغ نوشته شود زمان زیادی احتیاج است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا