تکنولوژی

نقش رایانش ابری در زندگی شغلی کارشناسان آی‌تی

در هجده ماه آینده، حوزه‌هایی همچون رایانش ابری، تحلیل اطلاعات، جابجایی‌پذیری (Mobility) و امنیت، تاثیر مهم و مستقیمی بر زندگی شغلی کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات خواهد داشت. 

به گزارش همکاران‌سیستم، موسسه تحقیقاتی گارتنر با نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات دریافته که بیشترین تاثیر از آن رایانش ابری (Cloud Computing) است. 

جان هاگرتی (John Hagerty) معاون گارتنر معتقد است فناوری‌های نوظهور در حوزه‌هایی همچون رایانش ابری، جابجایی‌پذیری، داده و تحلیل، و نیز امنیت و مدیریت ریسک، تقریباً تمام جنبه‌های اکوسیستم IT را متاثر خواهد کرد. 

وی با اشاره به این که متخصصان فناوری اطلاعات باید شکاف‌های موجود در فناوری‌های اصلی و مهارت‌های مبتنی بر کارآمدی را شناسایی و پر کنند، گفت اگر آنها در این خصوص تعلل ورزند، در واقع مانعی بر سر راه رسیدن به اهداف سازمان متبوع خود ایجاد کرده‌اند.

بنا به اعلام گارتنر، ۴۱ درصد کارشناسان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند بخش IT سازمان متبوع آنها برای ورود به حوزه کسب و کار دیجیتال (Digital Business) طی دو سال آینده آماده است. 

در مقابل، ۵۹ درصد از عدم آمادگی دپارتمان IT سازمان خود برای ورود به این حوزه خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۲۹ درصد از افراد مورد مطالعه بر این باورند که سر و کار داشتن با نیازهای مربوط به کسب و کار دیجیتال، وظیفه اصلی یا بخش مهمی از وظایف آنها به شمار می‌رود. 

۹۱ درصد پرسش‌شوندگان نیز با اطمینان خاطر گفته‌اند در فرآیند دگرگونی دیجیتال (Digital Transformation) در سازمان خود، نقشی را عهده‌دار خواهند شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا