تکنولوژی

افزایش رقابت‌های ابری مایکروسافت، آمازون و IBM

شرکت آمازون قصد دارد این هفته گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی را منتشر کند و در کنار آن مرکز ارایه خدمات پردازش ابری AWS بار دیگر به عنوان منبع درآمد اصلی آمازون معرفی می‌شود.

به گزارش همکاران‌سیستم، میزان درآمدزایی مرکز AWS بسیار قابل ملاحظه است و مایکروسافت آن را با درآمدهای خدمات Azure خود مقایسه می‌کند و به صورت همزمان شرکت IBM درآمدهای حاصل از ارایه خدمات پردازش ابری خود را با آن مورد قیاس قرار می‌دهد.

شرکت آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را مدیریت می‌کند و در عرصه خدمات پردازش ابری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

«آمی هود» مدیر مالی مایکروسافت پس از انتشار گزارش مربوط به فصل چهارم سال مالی این شرکت گفت: «ما به دنبال پیشرفت‌های سالانه‌ای که تجربه می‌کنیم بسیار تشویق شده‌ایم و بر این اساس امیدهای فراوان به سال مالی ۲۰۱۷ داریم. این امیدها به میزان مزایای پیش‌رو و سرمایه‌گذاری‌های مربوط می شود. ولی در این زمینه می‌بایست به میزان درآمدهای خود توجه ویژه داشته باشیم».

او در ادامه توضیح داد: «قرارداد جدید منعقد شده با شرکت هواپیماسازی بوئینگ یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این زمینه محسوب می‌شود. ما در این فصل تعداد زیادی از این قراردادها را منعقد کردیم که مزایای فراوانی را برایمان به همراه می‌آورد. من فکر می‌کنم فصای مناسبی پیش‌رو داریم تا بتوانیم بیش از مرکز AWS آمازون درآمد کسب کنیم».

با این وجود «براد ریبَک» از تحلیلگران مرکز Stifel پیش‌بینی کرد میزان سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت در عرصه خدمات پردازش ابری کاهش می‌ٰیابد.

لازم به ذکر است که این هفته شرکت IBM نیز گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال جاری را منتشر کرد. «مارتین شروتِر» مدیر مالی IBM در جریان انتشار این گزارش گفت که سرمایه‌گذاری‌های ابری شرکت او کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا