تکنولوژی

برنامه مایکروسافت برای اخراج 2850 نیروی کار

شرکت مایکروسافت در راستای مذاکرات انجام شده با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا برنامه‌ای را برای اخراج 2850  نفر از کارکنان خود در 12 ماه آینده به مرحله اجرا درخواهد آورد. به گزارش وب‌سایت بیزینس اینسایدر، این میزان کاهش فرصت‌های شغلی، جدا از سیاست حذف 1850 جایگاه شغلی است که در گزارش این شرکت در ماه می 2016 به چشم می‌خورد. این فعل و انفعالات تا پایان سال مالی 2017 اجرایی خواهد شد.

حذف 1850 موقعیت شغلی که مایکروسافت در گزارش ماه می به آن اشاره کرده بود، به‌طور ویژه روی تجارت مایکروسافت در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند تاثیرگذار خواهد بود. در راستای اجرای این سیاست، اخراج 1350 نیروی کاری مایکروسافت در کشور فنلاند یعنی مقر پیشین نوکیا در دستورکار قرار گرفته است. این تعدیل نیرو، کاهش هرچه بیشتر کارکنان بخش فروش مایکروسافت را نیز به همراه خواهد داشت. بر اساس آمار منتشر شده، مایکروسافت در سال مالی گذشته (منتهی به 30 ژوئن) 7400 نیروی کاری را اخراج کرده است.

سیاست‌های تعدیل نیرو به ویژه در بخش گوشی‌های هوشمند و قسمت فروش شرکت مایکروسافت، در راستای برنامه‌های پیشین ردموندی‌ها به منظور ایجاد تحول در کسب و کار این شرکت به مرحله اجرا درآمده است. مایکروسافت به‌تازگی سیاست‌های جدیدی را نیز برای افزایش تعداد دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به ویندوز 10 به یک رقم میلیارد دستگاه در دستورکار قرار داده است. سیاست‌هایی که پس از عدم موفقیت اکوسیستم ویندوزفون این شرکت، حالا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا