تکنولوژی

محدودیت‌های جدید مکالمه اینترنتی در راه است

شهروندان امارات متحده عربی که از سرویس‌های VPN برای دسترسی به قابلیت تماس صوتی اینترنتی استفاده کنند به‌زودی با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد. به گزارش وب‌سایت Privateinternetaccess، در حال حاضر امکان به‌کارگیری سرویس‌های VoIP به‌واسطه استفاده از آدرس‌های آی‌پی اماراتی در برنامه‌هایی نظیر واتس اپ، وایبر و اسنپ‌چت وجود ندارد. این در حالی است که شهروندان اماراتی برای دورزدن این محدودیت‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی شده‌اند. در طرف مقابل، شرکت‌های مخابراتی اتصالات و du که مجوز انحصاری ارائه سرویس‌های VoIP در امارات را در اختیار دارند، هزینه‌هایی تا 10 برابر بیشتر از سرویس اسکایپ را از مشتریان خود طلب می‌کنند.

شرایط برای کاربران اماراتی زمانی سخت‌تر خواهد شد که بدانید شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات قوانین جدیدی را ارائه کرده که محدودیت‌های بیشتر برای این کاربران را به همراه خواهد داشت. برمبنای این قوانین، مجازات سنگینی برای افرادی که از وی‌پی‌ان یا پروکسی در ارتکاب جرائم آنلاین استفاده کنند درنظر گرفته خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه جریمه درنظر گرفته شده برای این افراد می‌تواند به 544521.48 دلار برسد.

دامنه این جرائم به استفاده از سرویس‌های VPN برای دسترسی به سرویس‌ها یا وب‌سایت‌های مسدود شده نیز خواهد رسید تا نگرانی‌های جدیدی را برای کاربرانی که از سرویس‌های برقراری تماس صوتی برپایه ارتباط اینترنتی (نظیر آنچه در واتس‌اپ، فیس‌تایم و اسنپ‌چت مشاهده می‌کنید) استفاده می‌کنند، ایجاد کند. این درحالی است که کاربران اینترنتی در امارات متحده عربی، به‌ویژه بخش اعظمی از نیروی کار مهاجر، از سرویس‌های VPN برای دورزدن محدودیت‌های جغرافیایی و برقراری تماس با دوستان یا افراد خانواده خود استفاده می‌کنند.

اگرچه این قانون جدید ارتباطات مسافران و صاحبان تجارت را هم که به شهر دوبی سفر می‌کنند تحت تاثیر قرار خواهد داد اما بدنیست بدانید بر اساس آمار سال 2015 وب‌سایت Economist، مهاجران حدود 88 درصد از کل جمعیت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند؛ مهاجرانی که یکی از دغدغه‌های اساسی آن‌ها می‌تواند برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در کشور محل تولدشان باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا