تکنولوژی

نامه سرگشاده راننده خودروی تصادفی تسلا

در چندهفته اخیر، تصادف خودروهای تسلا در حالی که حالت رانندگی خودکار در آن‌ها فعال بوده به سر خط خبری اکثر رسانه‌ها تبدیل شده است، اما در جدیدترین اخبار، راننده یکی از این خودروها، اظهارنظرهای جالبی داشته که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود. 

به گزارش وب‌سایت Electrek، تسلا در حادثه‌های به وقوع پیوسته در پنسیلوانیا و مونتانا، که در هر دوی آن‌ها نام خودروی شاسی بلند مدل‌ایکس به‌چشم می‌خورد، سهل‌انگاری راننده را عامل وقوع تصادف اعلام کرده است. این شرکت مدعی است با بررسی گزارش‌های ثبت شده در سیستم خودرو به این نتیجه رسیده که هیچ‌یک از دو راننده هشدارهای ارسال‌شده از سوی خودرو مبنی بر لزوم در دست گرفتن کنترل خودرو پیش از وقوع حادثه را جدی نگرفته‌اند. 

با این حال، راننده خودروی مدل ایکسی که در مونتانا دچار حادثه شده در نامه‌ای سرگشاده خطاب به تسلا و ایلان ماسک عنوان کرده شرکت یادشده یک‌طرفه به قاضی رفته و در عین حال قصد دارد موارد را به‌گونه‌ای متفاوت از آنچه واقعیت دارد جلوه دهد.

آقای پنگ معتقد است هیچ هشداری را پیش از وقوع حادثه دریافت نکرده و خودروی او به‌طور ناگهانی با تغییر مسیر خودکار، به موانع کنار جاده برخورد کرده است. او مدعی است حتی پس از برخورد خودرو به مانع اول، سیستم خودران هیچ عکس‌العملی برای توقف و یا حتی کاهش سرعت نداشته و در نهایت پس از برخورد خودرو به 12 مانع، خود او موفق به مدیریت خودرو و متوقف کردن آن شده است. 

متن نامه سرگشاده این راننده خودروی تسلا به شرح زیر است:

” تسلا پس از وقوع حادثه هیچ تماسی با من نگرفته است. این شرکت بدون تحقیق و بررسی ماجرا و یا پرس‌و‌جو از من نتیجه‌گیری کرده و اشتباه من‌را عامل بروز حادثه عنوان کرده است. تسلا قصد دارد قابلیت اطمینان پایین در سیستم هدایت خودکار را با مقصر جلوه‌ دادن من کم‌رنگ کند. مطمئنا این شرکت تمایلی ندارد علت برخورد ناگهانی خودروی من با موانع و یا حتی علت کم‌نشدن سرعت در هنگام تصادف را برای دیگران شرح دهد.” 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا