تکنولوژی

شکایت 600 میلیون دلاری آلمانی‌ها ثبت شد

شرکت نرم‌افزاری آلمانی Bitmanagement شکایتی به ارزش 600 میلیون دلار را بر علیه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مطرح کرده است.

به گزارش وب‌سایت Pcmag، این شرکت آلمانی مدعی است نیروی دریایی آمریکا اقدام به کپی‌برداری و استفاده غیرمجاز از صدها هزار مجموعه محتوایی این شرکت، در نرم‌افزار شبیه‌سازی سه‌بعدی BS Contact Geo کرده است.

بر اساس این شکایت که پرونده آن در دادگاه فدرال آمریکا مفتوح است، Bitmanagement در سال 2011 میلادی قراردادی را با نیروی دریایی آمریکا به ثبت رسانده و در همین راستا، 38 نسخه از نرم‌افزار خود را روی رایانه‌های این سازمان نصب کرده است. در سال 2013 میلادی، نیروی دریایی خواستار توسعه به‌کارگیری این نرم‌افزار روی رایانه‌های سازمانی خود شده و از همین رو شرکت آلمانی، قفل محافظت در برابر کپی را در این نرم‌افزار غیرفعال کرده تا نیروی دریایی به نحو دلخواه از این نرم‌افزار استفاده کند اما در نهایت، این مذاکرات به جایی نرسیده و هزینه استفاده از نرم‌افزار‌ها توسط نیروی دریایی پرداخت نشده است.

این در حالی است که بنابر ادعای مسئولان شرکت آلمانی، نیروی دریایی از این نرم‌افزار روی چیزی در حدود 560 هزار رایانه دولتی استفاده کرده و تنها هزینه نصب آن روی 38 رایانه را پرداخت کرده است.

با این تفاسیر، از آنجایی که هزینه نصب نرم‌افزار روی هر رایانه، 1067 دلار عنوان شده، نیروی دریایی آمریکا باید مبلغ 596308103 دلار به شرکت آلمانی بپردازد. شرکت آلمانی مدعی است نیروی دریایی باید غرامت بیشتری را به علت خسارات جانبی به این شرکت پرداخت کند.

تاکنون هیچ یک از مسئولان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا واکنشی به این ادعای شرکت آلمانی نداشته‌اند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا