تکنولوژی

عرضه پوکیمون‌گو در ژاپن با پشتیبانی مک‌دونالد

پوکیمون گو موفق شده در مدت کوتاهی که از حضور آن در بازار سپری شده، نینتندو را به مرحله‌ای برساند که از نظر ارزش شرکت، حتی از سونی نیز پیشی بگیرد. با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید عرضه این بازی در زادگاه آن یعنی ژاپن، چه دستاورد جدیدی را برای ژاپنی‌ها به همراه خواهد داشت.

این مطلب را هم بخوانید: نینتندو ارزشمندتر از سونی و یاهو

به گزارش وب‌سایت Techcrunch، خبرهای منتشر شده در حالی از عرضه پوکیمون گو از روز چهارشنبه در کشور ژاپن حکایت دارند که نیانتیک شرکت طراح این بازی هنوز هیچ بیانیه‌ای را در این زمینه منتشر نکرده است. پوکیمون گو در حال حاضر در بیش از 30 کشور جهان از جمله آمریکا، کانادا و قسمت اعظمی از اروپا عرضه شده اما همچنان خبری از حضور ژاپن در این لیست نیست.

مطلب مرتبط: نسخه کپی پوکیمون بازی محبوب چینی‌ها

جان هنکه مدیرعامل نیانتیک در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت Forbes انجام داده،  تاخیر در عرضه این بازی در مناطق مختلف جهان را سیاست حامیان این بازی محبوب از جمله پوکیمون کمپانی و نینتندو در جهت اطمینان از توانایی سرورها به‌منظور ارائه خدمات پایدار، در مقابل تقاضای روز افزون کاربران آن عنوان کرده است. در کنار استقبال بی‌نظیری که یقینا در ژاپن از این بازی به عمل خواهد آمد و البته افزایش چندین و چند مرحله‌ای ارزش سهام نینتندو، عرضه پوکیمون گو در ژاپن از نگاهی دیگر نیز قابل بررسی خواهد بود. عرضه این عنوان در ژاپن، اولین حضور پوکیمون‌گو در بازاری جدید آن‌هم در قالب همکاری با یک شریک رسمی به حساب می‌آید.

این در حالی است که هنکه پیش از این اعلام کرده بود نیانتک درآمد بالقوه این بازی از خریدهای درون برنامه‌ای را در قالب همکاری با شرکای منتخب و پشتیبانی از آن‌ها در موقعیت‌های مکانی ادغام شده در بازی، افزایش خواهد داد. در این راستا، اسپانسرهای بازی می‌توانند باشگاه‌هایی (فضای مجازی که امکان افزایش مهارت‌های پوکیمون و یا نبرد با رقبا در آن وجود دارد) را در فروشگاه‌ها و یا موقعیت‌های فیزیکی مربوط به برند خود ایجاد کنند تا در قالب افزایش حضور کاربران در این مکان‌ها، افزایش فروش و رونق کسب و کار برای اسپانسر بازی امکان‌پذیر شود.

به گزارش Techcrunch، مک‌دونالد اولین شریک نینتندو خواهد بود که چیزی بیش از 3 هزار شعبه فست‌فود خود در ژاپن را به باشگاه‌هایی برای پوکیمون‌ها تبدیل خواهد کرد. این تجربه جدید از آن جهت حائز اهمیت است که در صورت موفقیت، مطمئنا به همکاری‌های بیشتر و اعلام آمدگی شرکای جدید در دیگر مناطق جغرافیایی و در نهایت، کسب درآمد بیشتر برای صاحبان این بازی ویدئویی و البته صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ منجر خواهد شد.

 بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام مک‌دونالد ژاپن حتی پیش از عرضه بازی پوکیمون در این کشور نیز به دلیل ارائه غذاهایی با برخورداری از طراحی و برند پوکیمون‌ها افزایش یافته است. اگر استرالیا و نیوزیلند را درنظر نگیریم، ژاپن اولین تجربه عرضه پوکیمون گو در قاره آسیا خواهد بود. تجربه‌ای که در پرتو سیاست‌های محتاطانه نیانتیک، در هفته‌های بعدی می‌تواند به حضور پوکیمون‌گو در دیگر کشورهای قاره کهن منجر شود.

مطالب مرتبط:

معجزه Pokémon Go برای نینتندو

پوکیمونی‌ها بازهم جنازه پیدا کردند

پوکیمون؛ تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی چین

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا