تکنولوژی

مرسدس‌بنز حمل‌ونقل را متحول می‌کند

مرسدس‌بنز به تازگی از مدل جدید اتوبوس خود پرده‌برداری کرده است. ویدئوی منتشر شده از این اتوبوس به قدری جذاب است که همه آینده حمل‌ونقل را اینگونه می‌بینند، و به آن لقب اتوبوس آینده را داده‌اند. این اتوبوس مملو از تکنولوژی‌های روز دنیا است. و حتی راننده آن فقط برای شرایط اورژانسی است و در طول مسیر اتوبوس خودش کنترل را بر عهده دارد.

اتوبوس آینده درحالی رانندگی می‌کند که تمام آن را حسگرهای گوناگون و دوربین فرا گرفته است تا در زمان حرکت هیچ مشکلی پیش نیاید. این یعنی اتوبوس می‌تواند وضعیت چراغ راهنما را متوجه شود، اتوموبیل‌های اطراف خود را شناسایی کند و حتی ایستگاه‌ها را می‌شناسد و خودش در ایستگاه‌های اتوبوس متوقف می‌شود. ویدئوی تبلیغاتی این اتوبوس را ببینید:

حسگرهای این اتوبوس با همین شرایط فعلی هم به خوبی کار می‌کنند و نیاز به تغییر شهرها ندارند. مرسدس این اتوبوس را در هلند آزمایش کرده است و اتوبوس آینده به خوبی مسافران را جابه‌جا کرده است و راننده فقط برای احتیاط پشت فرمان می‌نشیند. این اتوبوس حتی مسافران را تقسیم می‌کند و به هر فرد می‌گوید کجا بنشیند، به این ترتیب مسافرانی که زودتر پیاده خواهند شد را نزدیک در قرار می‌دهد و مسافرانی که مقصد دورتری دارند را در انتهای اتوبوس می‌گذارد تا رفت آمد افراد مزاحم آنها نشود.

می‌توانید آینده نزدیک زندگی بشر را تصور کنید؟ اتوبوس‌های الکتریکی که در مسیر شارژ می‌شوند و بدون راننده مردم را به مقصد می‌رسانند. حتی خودروها هم اللکتریکی هستند و دیگر راننده هم ندارند و تمام صندلی‌ها به مسافران اختصاص داده می‌شود. امکانات و تکنولوژی لازم برای رسیدن به این مرحله همین الان هم وجود دارد اما پیاده سازی آن نیاز به زمان دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا