تکنولوژی

جلسات آمازون در خانه‌های درختی

شرکت آمازون در حال ساخت گلخانه‌‌هایی ویژه در مرکز سیاتل است که در قالب ساختارهای کروی سه‌گانه، بیش از 3 هزار گونه گیاهی که اکثر آن‌ها در معرض خطر انقراض قراردارند را در خود جای خواهند داد.

به گزارش وب‌سایت Theverge، علاوه بر گیاهان، ساختارهای کروی خانه‌های درختی ویژه‌ای را در خود جای خواهند داد که با پل‌های فنری به هم متصل شده‌اند. آمازون امیدوار است کارکنان این شرکت، ملاقات‌ها و جلسات خود را در این خانه‌های درختی برگزار کنند اما با توجه به دمای 72 درجه و رطوبت 60 درصد، به‌نظر نمی‌رسد شرایط چندان ایده‌آلی را برای تحریک مغز شرکت‌کنندگان شاهد باشیم. در حال حاضر سیاست‌ها به‌گونه‌ای است که ورود به این گلخانه‌ها تنها برای کارکنان آمازون آزاد بوده اما در آینده نزدیک این احتمال وجود دارد که بازدید عموم از آن‌ها آزاد اعلام شود.

اگرچه مطالعات زیادی در خصوص اثرات مثبت استفاده از گیاهان در دفاتر کاری منتشر شده اما این‌بار، آمازون این گلخانه‌ها را نه در خود دفاتر کار بلکه در مجاورت آن‌ها ایجاد خواهد کرد. پروفسور Ihab Elzeyadi معمار دانشگاه Oregon در مصاحبه با نشریه تایمز در این خصوص می‌گوید: “آمازون سرمایه‌گذاری بزرگی را انجام داده و باید پاسخ دو پرسش را نیز درنظر بگیرد. اول اینکه آیا کارکنان حاضر به ترک محل کار و رفتن به این گلخانه‌ها خواهند بود؟ دوم اینکه آیا استفاده از چنین فضایی و مراجعه یک‌بار در هفته کارکنان به این مکان، تاثیری در کاهش استرس و فشار کاری آن‌ها خواهد داشت؟” براساس گزارش تایمز، آمازون امیدوار است این ساختمان‌ها به طور رسمی از اوایل سال 2018 میلادی مورد بهره‌برداری قرارگیرند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا