تکنولوژی

ارتشی از پهپاد‌ها درون محفظه‌هایی از مواد شیمیایی

عکس های منتشر شده از یک محصول جدید شاید شما را یاد فیلم ترمیناتور و ماشین هایی عظیمی که از فلز مذاب ساخته شده‌اند بیندازد.

 شرکت BAE SYSTEMS ویدیویی از مراحل اولیه از پروسه ساخت پهپاد‌های نسل بعدی منتشر کرده است.

BAE در وب سایت خود توضیح داد:

“این دستگاه های فوق العاده، که اصطلاحا به آن Chemputer می گویند، قادر است با استفاده از مواد شیمیایی به خصوص و پیشرفته، تبدیل به یک هواپیما ویا یک سیستم الکتریکی پیشرفته شود.”

این ویدیو یک پهپاد را نشان می دهد که درون محفظه‌ای عظیم از مواد شیمیایی غوطه‌ور است و در مرحله بعد به جای دیگر انتقال می یابد که آنجا یک دست رباتیک به آن اضافه می شود که ظاهرا اجزای موتور پهپاد است.

البته این ویدیو یک نمونه پیش فرض است ولی شرکت BAE SYSTEMS سابقه طولانی در تبدیل پیش فرض ها به واقعیت دارد پس احتمال تولید انبوه این دستگاه های رباتیک در آینده بسیار زیاد است.

پروفسور NICK COLOSIMO یکی از مهندسان شرکت بی ای ای سیستم ، در همان مقاله در وب سایت این شرکت گفت:

ما راه هایی کشف کردیم که طی آن میتوانیم با ترکیب مواد شیمیایی، ماشین هایی تولید کنیدم که اجزای هوشمند و پیچیده و منحصر به فردی دارند و کمتر به کمک انسانی نیاز دارند.ساخت چنین پهپاد‌های بسیار چالش آمیز  است اما به نظر من تلاقی تفکر  خلاقانه با تکنولوژی های دیجیتال ، نتیجه هایی جذاب و مبتکرانه در دنیای تکنولوژیک ارائه می دهد.

 قدم بعدی این شرکت مسلما ربات های انسان نما‌یی خواهد بود که توسط این به اصطلاح چمپیوترها تولید می شوند و اینجاست که داستان های علمی تخیلی جامه عمل می پوشند و به واقعیت تبدیل می شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا