تکنولوژی

مردی که مدعی است ایده آیفون را از او دزدیده‌اند

Thomas Ross ساکن فلوریدای آمریکا ادعا کرده شرکت اپل، طرح او که در سال 1992 میلادی ارائه شده را سرقت و از آن در تولید آیفون‌های خود استفاده کرده است. 

به گزارش وب‌سایت Telegraph، Ross شکایتی را به مقامات قضایی ارائه کرده که بر مبنای آن اپل به علت آنچه “آسیب‌های جبران ناپذیر!” خوانده شده باید به او مبلغ 10 میلیارد دلار و البته 1.5 درصد از تمامی درآمدهای آتی خود را بپردازد.

مقایسه طرح ثبت شده مرد شاکی که در سال ۱۹۹۲ ثبت شده با آیفون

 

Ross مدعی است پتنت مربوط به ساخت یک دستگاه الکترونیکی با قابلیت دریافت اطلاعات را در سال 1992 میلادی به ثبت رسانده و در همین راستا، مدارک و مستندات خود شامل طرح‌های اولیه از دستگاه یادشده را نیز پیش روی قضات قرار داده است.

در این طرح‌ها، یک دستگاه مستطیلی شکل با صفحه‌نمایش بزرگ LCD به چشم می‌خورد که این صفحه می‌تواند رنگی و یا سیاه و سفید باشد. آنتن ویژه دریافت سیگنال‌های ارتباطی و یا حتی پشتیبانی از سیستم‌عامل MS DOS مایکروسافت از جمله موارد دیگری است که در این طرح مشاهده می‌شود. با استناد به طرح Ross، این دستگاه می‌تواند از گزینه‌های متفاوتی مانند میکروفون‌ها، اسپیکرها، کلیدهایی برای ورق زدن صفحه و المان‌های دیگر نیز بهره‌مند شود. 

با این وجود، در طرح Ross موارد و المان‌های زیادی به چشم می‌خورد که هیچ‌گاه توسط اپل مورد استفاده قرار نگرفته است. از میان این موارد می‌توان به صفحه‌کلید فیزیکی اشاره کرد که در قسمت زیر صفحه‌نمایش دستگاه قرار می‌گیرد. حال آنکه اپل از زمان عرضه آیفون در سال 2007 میلادی همواره از یک صفحه‌کلید مجازی در این محصول خود استفاده کرده است.

در طرف مقابل، با استناد به تحقیقات انجام شده توسط وب‌سایت تلگراف، شاکی هیچ‌گاه این طرح خود را به‌طور رسمی ثبت نکرده است. به عبارت دیگر، اگرچه آقای Ross درخواست ثبت این پتنت را در سال 1992 میلادی مطرح کرده اما با توجه به عدم پرداخت هزینه‌های مربوطه، تایید نهایی انجام نگرفته است. 

با این وجود، Ross در شکواییه خود مدعی شده اپل آسیب بزرگ و جبران ناپذیری به او وارد کرده که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌را با پول جبران کرد. 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا