تکنولوژی

رونمایی از اولین پهپاد متخصص در گرفتن سلفی

مخترع استرالیایی با ترکیب راهکارهای موجود در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین و تکنولوژی سلفی، پهپاد جدیدی را با عنوان ROAM-e معرفی کرده است. 

به گزارش وب‌سایت News.com.au، سیمون کانتور 27 ساله روز گذشته ویدئویی را منتشر کرده که در آن استفاده عملی از اولین پهپاد جهان که به‌طور ویژه برای گرفتن عکس‌های سلفی طراحی و تولید شده، به چشم می‌خورد. 

این دستگاه پرنده در ابعادی مشابه با یک بطری آب، به‌نحوی برنامه‌ریزی شده که با تشخیص چهره کاربر و دنبال‌کردن او به‌طور خودکار، توانایی گرفتن عکس‌های سلفی و یا حتی فیلم‌برداری را از فاصله یک تا سه‌متری او خواهد داشت. 

این پهپاد که تا پیش از این، از آن با عنوان یکی از دروغ‌های آوریل یاد می‌شد مورد توجه فروشگاه‌های آنلاین مطرح آمریکا قرارگرفته و برآوردهای اولیه حکایت از ثبت بیش از 250 هزار سفارش برای خرید این محصول تا قبل از مراسم کریسمس دارند. 

Kantor در خصوص شکل‌گیری ایده اولیه تولید چنین محصولی می‌گوید:

” با یکی از دوستانم در خصوص تغییراتی که می‌توانیم روی دسته‌های ویژه گرفتن عکس‌های سلفی اعمال کنیم صحبت می‌کردم که ناگهان طراحی یک دسته سلفی پرنده به ذهنم خطور کرد. چند ساعت بعد طرح اولیه را آماده کردم و حالا با گذشت 12 ماه، این طرح در قالب ROAM-e به واقعیت تبدیل شده است.”

در این محصول، از نرم‌افزار ویژه تشخیص چهره و اپلیکیشن ویژه دستگاه‌های همراه بهره گرفته شده که به کاربر امکان ثبت چهره و ارسال فرامین مختلف به دستگاه را خواهد داد. از دوربین با کیفیت بالای ROAM-e می‌توان برای گرفتن عکس‌های سلفی، عکس‌‌برداری پشت سرهم (Burst Photos) و یا فیلم‌برداری استفاده کرد. این در حالی است که پره‌های این محصول قابلیت خم شدن از دو طرف را دارا بوده تا به این ترتیب مانع از آسیب‌رسانی به افراد دیگر شوند. 

بر اساس اعلام مخترع این پهپاد، محصول نهایی در ماه سپتامبر و با قیمت 499 دلار به بازار استرالیا عرضه خواهد شد اما انتظار می‌رود با توجه به رایزنی‌های انجام شده با خرده‌فروشان مطرحی مانند والمارت و Costco، ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین بازار این محصول لقب گیرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا