تکنولوژی

پشتیبانی توییتر از به‌کارگیری استیکر روی تصاویر

شبکه اجتماعی توییتر با انتشار پستی در وبلاگ خود، از ارائه ابزارهای کامل در زمینه بهره‌گیری از استیکر روی عکس‌های منتشر شده در این پلتفرم خبر داده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این قابلیت امکان استفاده از اموجی‌ها، استیکرها و دیگر لایه‌های گرافیکی را در عکس‌های توییت‌ شده فراهم خواهد کرد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این قابلیت تا چند هفته آینده پیش روی تمامی کاربران این شبکه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

این ابزار جدید، به امکان جستجو نیز تجهیز شده تا کاربر بتواند تمامی استیکرهای مشابه را در یک صفحه پیش روی خود داشته باشد. به این ترتیب، وقتی کاربر یک استیکر الصاق شده به عکس را لمس کند، به فید عمومی این شبکه اجتماعی که تمامی تصاویر توییت‌شده (توسط کاربران توییتر) با همان استیکر را دربر دارد، هدایت خواهد شد.

استفاده از استیکرها اگرچه در نگاه اول ساده و متداول به‌نظر می‌رسد اما این قابلیت جدید، نقش ویژه‌ای در رساندن توییتر به اهداف و استراتژی‌های مشخص و مدونش خواهد داشت.

 

فرصت‌های جدید برای کمپین‌های بازاریابی

در دسترس قرارگرفتن استیکرها مطمئنا مورد استقبال بازاریاب‌های فعال در شبکه اجتماعی توییتر قرار خواهد گرفت زیرا این ابزار، زیرساخت‌های جدیدی برای تعامل و ایجاد رابطه هدفمند با مشتریان ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب، علاوه بر اینکه درها برای استفاده از استیکرها و اموجی‌های برندسازی شده باز خواهد شد، این امکان در اختیار برندها قرار خواهد گرفت تا به محتویات تولیدی کاربران که با کمپین‌های بازاریابی رابطه مستقیمی دارند دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است که این سبک از تبلیغات و بازاریابی، بازده خود را در قالب به‌کارگیری در پلتفرم‌هایی مانند لاین و اسنپ‌چت به اثبات رسانده است. در سال 2015 میلادی، استیکرها درآمد 240 میلیون‌ دلاری را برای نرم‌افزار لاین به همراه داشته‌اند و این در حالی است که اسنپ‌چت نیز هزینه تقریبی از 100 تا 700 هزار دلار را برای استفاده از ژئوفیلترها و لنزها دریافت می‌کند.

 

افزایش تعامل کاربران با توییتر

توییتر امیدوار است با ارائه ابزارهای اینچنینی که به کاربران در ایجاد محتویات ابداعی (به ویژه در زمینه تصاویر) کمک خواهند کرد، تعامل بیشتر کاربران را فراهم سازد و راهکارهایی کارآمدتر برای جستجوی بهتر عکس‌های و استیکرهای منتشر شده توسط کاربرانش ایجاد کند.

در واقع تلاش توییتر بر تشویق کاربران به انتشار هرچه بیشتر عکس‌ها، تعامل با پست‌های کاربران دیگر و در نهایت صرف زمان بیشتر برای حضور و فعالیت در این پلتفرم است. تشویق کاربران به انتشار هر چه بیشتر تصاویر، گام دیگری در جهت ایجاد یک پلتفرم چندرسانه‌ای محور توسط توییتر به حساب می‌آید.

 

هدفمندی بیشتر تبلیغات

به‌روزرسانی جدید توییتر با فاصله زمانی کمی از رونمایی این شرکت از فیدهایی بر پایه موقعیت مکانی (با پشتیبانی Foursquare) پیش روی کاربران قرار گرفته است. این در حالی است که توییتر هفته گذشته از قابلیت ویژه “هدفمندسازی اموجی‌ها برای آگهی‌دهندگان” نیز رونمایی کرده بود. به این ترتیب، با ترکیب اطلاعات مکانی و قابلیت‌های جدید برپایه اموجی و استیکرهای این شبکه اجتماعی، مطمئنا توانایی آگهی‌دهندگان در ارائه تبلیغات هدفمند در این پلتفرم افزایش خواهد یافت.

در نهایت، این قابلیت می‌تواند جذابیت توییتر را در مناطق آسیا-اقیانوسیه که استیکرها و اموجی‌ها در قالب استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان مانند لاین، وی‌چت و KakaoTalk محبوبیت بالایی بدست آورده‌اند افزایش دهد. توییتر سال گذشته دفتر جدیدی را در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کرده بود تا بتواند مدیریت بهتری بر کاربران و آگهی دهندگان این منطقه و به‌طور ویژه، کشور چین داشته باشد. در آوریل سال جاری نیز این شرکت Kathy Chen را به عنوان اولین مدیرعامل دفتر حوزه چین منصوب کرده بود تا حضور این شبکه اجتماعی در این ناحیه جغرافیایی تقویت شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا