تکنولوژی

قرارداد 9 میلیارددلاری احداث کارخانه تسلا در چین

تسلا موتورز قرارداد همکاری جدیدی را به‌منظور آغاز ساخت کارخانه تولید محصولات خود در شانگهای چین، به‌طرفیت شرکت چینی تحت مالکیت دولت یعنی Jinqaio به امضا رسانده است. 

به گزارش وب‌سایت Mashable، ارزش این سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلار عنوان شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که چیزی در حدود شش ماه پیش، الون ماسک مدیرعامل تسلا از تصمیم این شرکت برای یافتن مکان مناسب احداث کارخانه تولید خودرو در چین خبر داده بود. 

بنابر گزارش بلومبرگ، هر یک از طرف‌های حاضر در این قرارداد، سرمایه 4.5 میلیارد دلاری را به این پروژه وارد خواهند کرد. بلومبرگ بر این نکته تاکید دارد که این طرح،  سرمایه‌گذاری به‌مراتب گسترده‌تری را در مقایسه با پروژه 5.5 میلیارد دلاری پاک ویژه والت‌دیزنی در شانگهای خواهد داشت. 

آنچه مسلم است، راه‌اندازی کارخانه تسلا در کشور چین راهکاری برای جلوگیری از پرداخت تعرفه 25 درصدی واردات خودرو توسط تسلا خواهد بود. از آنجایی که این قرارداد هنوز به‌طور عمومی اعلام نشده، بازه‌ زمانی اجرایی شدن آن نیز مشخص نیست. به گزارش بلومبرگ، شرایط دو شهر دیگر چین یعنی Suzhou و Hefei نیز به‌منظور احداث کارخانه‌های مونتاژ قطعات خودروهای تسلا در آسیا، در دست بررسی قراردارد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا