تکنولوژی

قفل گلکسی نوت ۷ سامسونگ با چشمک باز می‌شود

اسکنر های اثر انگشت یکی از بهترین راه ها برای امن کردن گوشی های هوشمند است تا از شر هکرهای ( ویا افراد فضول!) در امان باشید. اما همان طور که می دانیم، اگر کسی واقعا بخواهد به اطلاعات گوشی همراهتان دسترسی پیدا کند میتواند با برداشتن و دزدیدن اثر انگشت از روی اجسامی که به آن دست زده اید، گوشی شما را هک کند.

اما اثر قرنیه چشم چیزی نیست که بتوان به راحتی اثر آن را دزدید. قرنیه چشم هیچ دو انسانی هم همانند هم نیست و راه حل بسیار امن تریست.

از اوایل سال میلادی جاری، شایعه ها حاکی از آن بوده است که محصول  بعدی  سامسونگ نوت ، به اسکنر های شناسایی بیومتریک  قرنیه مجهز است که طبق گفته اوان بلاس که به افشای اطلاعات محصولات پیش از ارایه رسمی آنها مشهور است، ظاهرا حقیقت دارد.

 بلاس طی یک سری توییت، نام بعدی محصول بعدی نوت سامسونگ را Galaxy Note  7 عنوان کرد.ظاهرا سامسونگ از انتخاب اسم نوت 6 منصرف شده زیرا دو محصول قبلی که به بازار ارایه کرده بود  s7 Edge و Galaxy S7 نام داشتند و میخواسته محصول جدیدش اسمی در راستای دیگر محصولاتش داشته باشد.

سال گذشته گالاکسی نوت 5 چند ماه بعد از  Glaxy S6  و S6Edge به بازار معرفی شد. گالاکسی نوت 5 دقیقا هم زمان با Galaxy S6 Edge +  معرفی شد. بسیاری از افراد نا آگاه گمان کردند که گالاکسی نوت 5 فقط به دلیل شماره اش، مدل قدیمی تر است در حالیکه نوت 5 و S6Edge از لحاظ فنی کاملا شبیه هم هستند.

طبق گفته های بلاس، به نوت 7 چندین قابلیت کلیدی جدید اضافه شده مانند صفحه نمایشSUPER AMOLED ، Quad HD و ۵.۷ اینچی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و جای کارت میکرو اس دی برای ظرفیت حافظه بیشتر. همچنین صفحه  نمایش  Quad HD به معنی  صفحه Ultra High Definition  است و اگر طبق شایعات نوت 3 به این قابلیت مجهز باشد، احتمالا هم زمان با Galaxy S8، سال دیگر به بازار معرفی می شود.

دوربین اصلی نوت هفت احتمالا ۱۲ مگا پیکسلی  و دوربین جلویی دستگاه 5 مگا پیکسلی است که درست مانند دوربین های S7  و S7 Edge است. علاوه بر این ، دستگاه به IP68 مجهز است یعنی ضد گرد و غبار و  همچنین تا 30 دقیقه زیر آب مشکلی پیدا نمیکند. ( البته هیچ کس توصیه نمیکند این امکان را تست کنید ) این  گوشی احتمالا در رنگ های مشکی،نقره ایی و آبی عرضه می شود.

شرکت سامسونگ تکنولوژی سنسورهای چشمی دستگاه را کمی ارتقا داده است. Galaxy S4 هم با تکنولوژی سنسور چشم عرضه شد که از طریق آن فرد قادر بود با نگاه خود صفحه را بالا یا پایین ببرد اما این قابلیت به طرز مضحکانه ایی نا کارآمد از آب درآمد.

اسکنر قرنیه چشم نوت7 هم میتواند ارتقا یافته این قابلیت  باشد اما ظاهرا نقش اصلی آن جایگزینی با سنسور اثر انگشت و بالا بردن امنیت گوشی است. مثلا با یک نگاه گوشی قفل می شود. بی شک برای اینکه  سامسونگ فروش خوبی از این محصول داشته باشد باید این قابلیت جدیدش کارآمد، دقیق و پرسرعت باشد.

سامسونگ احتمالا تا قبل از نمایشگاه تکنولوژی اروپا IFA، تا ۀخر تابستان امسال این محصول را معرفی می کند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا