تکنولوژی

شرکت سازنده بازی کلش آو کلنز فروخته شد

شرکت سرمایه‌گذاری چینی Tencent به‌طور رسمی شرکت سوپرسل، سازنده بازی مطرح Clash of Clans را با قیمت 10.2 میلیارد دلار خریداری کرد. 

به گزارش Engadget، در پرتو قرارداد منعقدشده، هلدینگ Tencent  هفتادو سه درصد از سهام سافت‌بانک ژاپن از این شرکت بازی‌سازی را که ارزش آن در سال 2015 میلادی 1.35 میلیارد دلار عنوان شده بود نیز خریداری خواهد کرد. با این اوصاف، پس از نهایی شدن قرارداد، سوپرسل فعالیت‌ خود را به‌طور مستقل از مقر آن در هلسینکی فنلاند ادامه خواهد داد. 

انعقاد این قرارداد، مالکیت دو عنوان پرفروش در حوزه بازی‌های ویدئویی را در اختیار Tencent قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که این شرکت اخیرا خرید Riot Games شرکت سازنده League of Legends را در دستور کار قرار داده بود. این عنوان در سال گذشته با ثبت درآمد 1.63 میلیارد دلاری در صد پرفروش‌ترین بازی‌های ویژه رایانه‌های شخصی قرار گرفت که قسمت اعظم این درآمد از طریق خریدهای درون بازی تامین شده است. این در حالی است که هلدینگ Tencent در حال حاضر قسمتی از سهام Activision Blizzard، خالق عنوان مطرحی مانند World of Warcraft و همچنین شرکت Epic Games توسعه دهنده Gears of War را نیز در اختیار دارد. 

این قرارداد تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی و پس از بررسی توسط رگولاتوری‌ها نهایی خواهد شد.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا