تکنولوژی

رقیب دراپ باکس در آستانه رونمایی

سرویس‌ ذخیره‌سازی ابری Siacoin در قالب ارائه راهکارهای امنیتی همراه با کاهش هزینه‌های تمام شده، قصد دارد نام‌های بزرگی مانند دراپ‌باکس یا آمازون S3 را به چالش بکشد. 

به‌گزارش Digitaljournal و به نقل از دیوید وریک توسعه دهنده ارشد این پلتفرم، تکنولوژی بلاک‌چین، آینده سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات را به خود اختصاص خواهد داد. 

این در حالی است که در حال حاضر شرکت‌ها و سرویس‌های مطرحی مانند دراپ‌باکس، مایکروسافت Azure، آمازون S3 و یا حتی سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل از شهرت فراوانی در میان کاربران برخوردارند و سرویس‌های کوچک‌تر در سایه حضور این عناوین مطرح قرارگرفته و هیچ‌گاه به سوددهی لازم برای صاحبان خود دست نیافته‌اند. 

از جمله مشکلاتی که کاربران این سرویس‌های ابری مطرح می‌کنند، نبود امنیت اطلاعات در مدیریت داده‌ها توسط این شرکت‌ها است. در واقع، مدیریت و سازماندهی کامل اطلاعات آپلود شده، تماما توسط شرکت‌های سرویس‌دهنده انجام شده و سیاست‌های مورد استفاده در دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران نیز نامشخص و مبهم به‌نظر می‌رسد. 

از سوی دیگر، ورود نفوذگران به اطلاعات، تغییر ناگهانی سیاست‌های حریم خصوصی و یا حتی فروش و واگذاری این سرویس‌ها، به عواملی در جهت ازدست رفتن اعتماد کاربران به خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های فعال در حوزه ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات تبدیل شده‌اند. با این دید، نرم‌افزار جدید Sia به کاربران امکان رمزگذاری داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های سطح بالا را خواهد داد تا کاربر پیش از ارسال فایل‌ها به سرویس‌های پذیرنده، از وضع معیارهای حداقلی در خصوص امنیت و حریم خصوصی اطمینان حاصل کند. نکته قابل توجه اینکه، دسترسی افراد دیگر به این اطلاعات تنها از طریق به‌کارگیری یک قرارداد هوشمند و ودیعه‌گذاری در قالب پرداخت ارز دیجیتالی رمزگذاری شده با عنوان Siacoins امکان‌پذیر خواهد بود. 

هدف از عرضه نرم‌افزار Sia، ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز برای دیتاسنترهایی است که از نظر ابعاد به مراتب کوچک‌تر از نام‌های مطرح فعال در این بازار هستند. استفاده از این راهکار نه‌تنها به بهبود امنیت و بهره‌وری هرچه بیشتر از اطلاعات ذخیره‌شده منجر خواهد شد بلکه سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات را افزایش خواهد داد. 

علاوه بر این، دیتاسنترهای کوچک زیادی با برداشته شدن موانع مالی و اقتصادی می‌توانند در این بازار به فعالیت و رقابت پرداخته و هزینه کاربران را نیز کاهش دهند. در نهایت، کاربرانی که به منابع ذخیره‌سازی ارزان‌قیمت دسترسی دارند می‌توانند با بهره‌گیری از این تکنولوژی جدید کسب درآمد کنند. 

توسعه دهنده ارشد این محصول نرم‌افزاری امیدوار است تا نت‌فلیکس و یوتیوب نیز استفاده از این نرم‌افزار را با هدف بهبود تجربه کاربران در دستورکار قراردهند. این نرم‌افزار از ژوئن سال گذشته میلادی در فاز آزمایش و بررسی قرارداشته و توسعه‌دهندگان آن عنوان کرده‌اند نسخه کاملا کاربردی (نسخه 1.0) این نرم‌افزار از تاریخ 28 ژوئن سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا