تکنولوژی

تسهیل استفاده از تایید دومرحله‌ای ورود به حساب کاربری گوگل

شرکت گوگل با ارائه راهکاری جدید، استفاده از گزینه تایید دومرحله‌ای ورود به حساب کاربری سرویس‌های خود را ساده‌تر کرده است.

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، تایید دومرحله‌ای ورود یا همان احراز هویت دو فاکتوری رفته رفته به یک ضرورت در استفاده کاربران از حساب‌های کاربری ارائه شده توسط سرویس‌های مختلف تبدیل شده و شرکت‌ها و سرویس‌های آنلاین بیشتری فرایند ادغام این گزینه امنیتی در خدمات خود را آغاز کرده‌اند. با این وجود، پیچیدگی‌های فعلی در کنار نیاز به زمان بیشتر برای ورود به سرویس‌ها، از جمله موانع موجود بر سر راه همه‌گیر شدن استفاده کاربران از این گزینه کاربردی به حساب می‌آید. 

با این تفاسیر، در قالب راهکار جدید ارائه شده توسط گوگل، کاربران به جای الزام به وارد کردن کد برای هر بار ورود، گزینه ساده‌تری را به‌منظور تایید ورود به حساب کاربری، روی صفحه گوشی هوشمند خود مشاهده خواهند کرد. 

در دستگاه‌های اندرویدی این گزینه به‌طور مستقیم روی صفحه‌نمایش دستگاه ظاهر خواهد شد اما کاربران iOS نیاز به استفاده از نرم‌افزار Google Search خواهند داشت. 

این گزینه جدید با طرح پرسش، تایید و یا مخالفت کاربر با ورود به حساب کاربری را دریافت خواهد کرد. درنظر داشته باشید که استفاده از این قابلیت جدید را باید به‌طور دستی و از قسمت تنظیمات مربوط به حساب کاربری گوگل فعال کنید و در واقع راهکار یادشده به‌طور پیش‌فرض فعال نیست. 

این راهکار جدید، مشابه با سیاستی است که از سوی شرکت Blizzard در به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار همراه ورود به حساب کاربری Battle.net اتخاذ شده و انتظار می‌رود رفته‌رفته شرکت‌های بیشتری ادغام آن در سرویس‌های خود را در دستور کار قراردهند.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا