تکنولوژی

رقیب چینی اوبر ۷.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کرد

شرکت Didi Chuxing رقیب قدرتمند اوبر در چین، به طور رسمی از کامل شدن جدیدترین دور جذب سرمایه مالی در قالب جمع‌آوری 7.3 میلیارد دلار از چند سرمایه‌گذار مطرح خبر داده است.

به گزارش Venturebeat، در این میان سرمایه‌گذاری‌‌های مهمی نظیر اختصاص یک میلیارد دلار توسط شرکت اپل نیز به چشم می‌خورد. در هفته جاری نیز «دیدی» از جذب 600 میلیون دلار سرمایه از طرف سازمان دولتی فعال در زمینه بیمه عمر در کشور چین خبر داده بود. 

Didi Chuxing در سال 2015 میلادی آغاز به کار کرد و باید آن‌را حاصل ادغام صورت گرفته میان رقبای بومی چین یعنی Didi Dache  و Kuaidi Dache به حساب آورد. این شرکت، خدماتی مشابه با اوبر را بر پایه به‌کارگیری نرم‌افزارهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم به‌اشتراک‌گذاری خودرو، درخواست تاکسی و یا حتی اجاره خودروهای سطح بالا (همراه با راننده) اشاره کرد. دیدی با فاصله زیادی در بازار چین پیشتاز بوده و این در حالی است که اوبر نیز تمام تلاش خود را به کار بسته تا در کشور چین به رقابت با این شرکت بپردازد.

در این راستا مدیرعامل اوبر اخیرا اعلام کرده این شرکت از سود بدست آمده از فعالیت سرویس‌های خود در سایر نقاط جهان به‌منظور پشتیبانی رشد و توسعه در  کشور چین استفاده می‌کند. در طرف مقابل، اوبر نیز با جمع‌آوری سرمایه‌های گسترده از طرف سرمایه‌گذاران مختلف بیگانه نبوده و در جدیدترین دور، 3.5 میلیارد دلار از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی دریافت کرده است. 

این جذب سرمایه جدید برای Didi، از بودجه 4.5 میلیارد دلاری مبتنی بر حقوق صاحبان سهام از شرکت‌های اپل، China Life  و Ant Financial تشکیل شده و در این راه سهامداران فعالی مانند Tencent، Alibaba، China Merchants Bank و SoftBank نیز همکاری کرده‌اند. دیگر سرمایه‌گذاری‌ها نیز در قالب تسهیلات وام‌های سندیکایی تا 2.5 میلیارد دلار، دریافتی از طریق بانک تجارت چین و یا جذب سرمایه در قالب دریافت وام بلندمدت به ارزش 300 میلیون دلار از طرف China Life رقم خورده است. 

Didi عنوان کرده سرمایه‌گذاری‌های جدید، به‌منظور بهبود تکنولوژی این شرکت، پیاده‌سازی تحقیقات بر پایه بزرگ‌داده‌ها و در نهایت بررسی پتانسیل‌های جدید کسب  و کار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

Cheng Wei موسس و مدیرعامل Didi در کنفرانس خبری ویژه‌ای اینچنین به‌‌ اظهارنظر در خصوص جذب سرمایه اخیر پرداخته است:

“ما واقعا قدردان پشتیبانی گسترده از طرف سرمایه‌گذاران سراسر جهان هستیم که به پتانسیل‌های Didi اعتماد کردند. در مدت چهارسال گذشته، Didi ساختاری را راه‌اندازی کرده که در حوزه حمل و نقل کشور چین پیشتاز بوده است. با درنظر گرفتن قابلیت‌ها و مزایای ویژه ما در حوزه تکولوژی، هم‌کاری درون پلتفرم و بهره‌گیری از تیمی با استعداد، Didi آماده است تا این روند رو به رشد را همچنان ادامه دهد. ما به دیدگاه‌های اصلی خود پایبند هستیم و در تلاش خواهیم بود تا تجربه لذت‌بخش‌تر برای سرنشینان را در کنار ایجاد موقعیت‌های گسترده‌تر در جهت بهبود کسب و کار برای رانندگان امکان‌پذیر سازیم و در نهایت، به عنوان شرکتی فعال در سطح اول بازار تکنولوژی، آینده زندگی در کشور چین را بسازیم.”  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا