تکنولوژی

توییتر ساندکلاد را نخرید روی آن سرمایه‌گذاری کرد

 شرکت توییتر در اقدامی هدفمند، سرمایه‌گذاری 70 میلیون دلاری روی سرویس پخش موسیقی SoundCloud را تایید کردند.

به گزارش وب‌سایت Recode، این سرمایه‌گذاری در حالی انجام شده که چیزی در حدود دو سال پیش زمزمه‌هایی مبنی بر خرید کامل SoundCloud توسط توییتر به گوش می‌رسید.

منابع آگاه معتقدند این سرمایه‌گذاری توییتر در قالب بسته سرمایه‌گذاری جدیدی انجام شده که در مجموع، ارزش آن به 100 میلیون دلار می‌رسد و ارزش شرکت SoundCloud را نیز به 700 میلیون دلار افزایش خواهد داد.

جک دورسی مدیرعامل توییتر نیز در اظهارنظر خود علی‌رغم تایید این سرمایه‌گذاری، از اعلام جزئیات آن خودداری کرده است:

” در اوایل سال جاری با کمک بازوی سرمایه‌گذاری توییتر و با هدف پشتیبانی از تولیدکنندگان محتویات، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را روی سرویس SoundCloud انجام دادیم. این شرکت در چند سال گذشته شریکی فوق‌العاده برای ما بوده است.”

سخنگوی SoundCloud نیز در اظهارنظر خود اینچنین عنوان کرده است:

” تایید می‌کنم که توییتر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی سرویس‌های ما داشته است. تاثیرگذاری روی فرهنگ جدید، در کنار تعامل با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان در دستورکار هر دو شرکت بوده و هست. این سرمایه‌گذاری، SoundCloud را قادر خواهد ساخت تا همچنان تمرکز روی ارزش‌ها و اهداف خود برای تولیدکنندگان و شنوندگان را دنبال کرده و عرضه جهانی سرویس‌هایی مانند SoundCloud Go را امکان‌پذیر سازد.”

آنچه مسلم است توییتر از همکاری با سرویس SoundCloud، به عنوان راهکاری برای افزایش رشد و تعامل کاربران استفاده کرده و SoundCloud نیز از سرمایه‌گذاری توییتر به عنوان ابزاری برای تبلیغ و عرضه هرچه بهتر سرویس‌های جدید ثبت‌نامی خود استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که در حال حاضر هر دو شرکت شدیدا به کمک یکدیگر نیازمندند. توییتر به علت آنچه ناتوانی در جذب مخاطبان و کاربران جدید عنوان شده و SoundCloud نیز به علت عدم رشد ارزش شرکت، همواره مورد انتقاد کارشناسان قرارگرفته‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا