مایکروسافت

خوشحال‌ترین مرد جهان پس از خرید لینکداین توسط مایکروسافت

Reid Hoffman موسس لینکداین و مالک بیشترین تعداد سهام این شبکه اجتماعی، با توجه به افزایش ارزش سهام لینکداین در هنگام  خرید مایکروسافت، به سرمایه چند میلیارد دلاری دست یافته است.

به‌گزارش وب‌سایت Time، هافمن در پایان ماه مارس و در حالی که همچنان در سمت رئیس هیئت مدیره لینکداین مشغول به فعالیت بود از در اختیارداشتن سهام این شبکه اجتماعی به ارزش 14.49 میلیون دلار خبر داده بود.

این در حالی است که بر اساس توافق روز دوشنبه شرکت مایکروسافت برای خرید لینکداین در ازای پرداخت 96 دلار به ازای هر سهم، حالا ارزش مجموع سهام هافمن به 2.84 میلیارد دلار رسیده است.

در هنگام عرضه عمومی سهام لینکداین در ماه می سال 2011 میلادی، هافمن چیزی در حدود 18.95 میلیون دلار از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار داشت و این در حالی است که در زمان یادشده، مبلغ 45 دلار برای هر سهم این شرکت درنظر گرفته شده بود.

هافمن در کنفرانس خبری که اخیرا برگزار شده اعلام کرده از سهام رای خود (سهامی که به سهامدار اجازه رای دادن به تصمیمات و سیاست‌های خاص شرکتی را خواهد داد) که 10.85 درصد از مجموع سهام ممتاز لینکداین را تشکیل می‌دهد به نفع نهایی کردن این قرارداد استفاده خواهد کرد. با این اوصاف، هنوز مشخص نیست که آیا او برنامه‌ای برای قبول مسئولیتی جدید در مایکروسافت دارد یا خیر؟! این در حالی است که جف وینر مدیرعامل فعلی لینکداین اعلام کرده همچنان به عنوان مدیرعامل این شبکه اجتماعی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر شغل تمام وقت هافمن، فعالیت به عنوان شریک شرکت سرمایه‌گذاری Greylock است که پشتیبانی مالی از شرکت‌هایی نظیر Airbnb، One Kings Lane و Xapo را در دستورکار قراردارده است.

مرتبط : 

خرید لینکداین چه ارزشی برای مایکروسافت دارد؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا