تکنولوژی

موفقیت استارتاپ مصری در سیلیکون ولی

استارتاپ Instabug  که یکی از استارتاپ‌های شتابدهنده Y Combinator است حالا توانسته در نخستین سری سرمایه‌گذاری تا 1.7 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

این استارتاپ به نوعی مصری محسوب می‌شود روی گزارش باگ اپلیکیشن فعالیت می‌کند اما حالا سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی هم به آن علاقه‌مند شده‌اند. شرکتهای مختلف  یا برنامه‌نویسان با خریدن سرویس‌های این استارتاپ میتوانند باگ‌ اپلیکیشن خود را پیش از عرضه عمومی متوجه شوند.

بخش عمده تیم این استارتاپ همچنان در مصر  هستند و این سرمایه‌گذاری برای این استارتاپ مصری یک موفقیت فوق‌العاده به شمار می آید. آنها به زودی قصد دارند دفتر این شرکت را سانفرانسیسکو تاسیس کنند.

SDKاولیه ای که این شرکت در سال 2013 ارایه داده بود بسیار ساده بود به طوری که کاربران با تکان دادن گوشی موبایل میتوانستند باگ اپلیکیشن را گزارش کنند. این اپلیکیشن به طور اتوماتیک در زمان گزارش باگ یک اسکرین شات از اپلیکیشن هم می گرفت و آن را به همراه مشخصات گوشی به گزارش الصاق می‌کرد.

شرکتهای مختلفی مشابه اینستاباگ وجود دارند اما آنچه این استارتاپ را متمایز می‌کند این است که آنها به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا باگ‌ها، فیدبک‌ها و کرش‌های اپلیکیشن را در یک جا با هم ببینند.

آمار این استارتاپ حالا قابل توجه است. حدود 12 هزار اپلیکیشن در آن ثبت شده که 26 اپلیکیشن از 100 اپلیکیشن برتر اپ‌استور در بین آنها قرار دارند. نسخه سوم این اپلیکیشن که در ماه فوریه امسال معرفی شد به برنامه‌نویسان این اجازه را می‌داد که با کاربران از داخل اپلیکیشن گفت وگو کنند.

عمر گبر مدیرعامل و بنیانگذار اینستاباگ می‌گوید : ما بسیار خوشحالیم که توانستیم سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی را به سمت مصر متوجه کنیم .  این کمک می‌کند که فضای استارتاپی در مصر رشد کند.

استارتاپ اینستاباگ ابتدا در شتابدهنده مصری Flat6Labs  کار خود را شروع کرد و در سال 2013 توانست 300 هزار دلار سرمایه جذب کند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا