تکنولوژی

فیس‌بوک استراق سمع از گوشی کاربران را تکذیب کرد

مسئولان فیس‌بوک به‌طور رسمی تمامی شایعات مربوط به استراق سمع این شبکه اجتماعی با به‌کارگیری میکروفون دستگاه‌های الکترونیکی کاربران را تکذیب کردند.

به‌گزارش Theverge، در بیانیه‌ای که به‌طور رسمی از سوی فیس‌بوک منتشر شده آمده است:

“‌فیس‌بوک به‌هیچ وجه از میکروفون دستگاه همراه شما به‌منظور هدفمندسازی تبلیغات و یا تغییر محتویات و یا آنچه در فیدخبری مشاهده می‌کنید، استفاده نمی‌کند.” این شرکت عنوان داشته نمایش تبلیغات تنها بر اساس علاقمندی کاربران و دیگر اطلاعات پروفایل آن‌ها سازماندهی می‌شود.

مسئولان فیس‌بوک این اظهارنظر را در واکنش به ادعای اخیر Keli Burns پروفسور ارتباطات دانشگاه فلوریدای جنوبی که در مصاحبه با ایندپندنت عنوان کرده بود این شبکه اجتماعی قابلیت‌هایی دارد که به‌طور مخفیانه به مکالمات کاربران گوش فرا می‌دهد، منتشر کرده‌اند. 

این ادعا پیش از این نیز بارها و بارها مطرح شده بود و منطق آن، امکان دسترسی فیس‌بوک به میکروفون گوشی برپایه مجوزهایی است که در خصوص استفاده از نرم‌افزار همراه فیس‌بوک برای ضبط تصاویر ویدئویی و یا صوت توسط کاربران صادر می‌شود.

در اظهارنظر اخیر مسئولان این شبکه اجتماعی اینچنین می‌خوانیم:

” ما تنها در صورتی به میکروفون دستگاه الکترونیکی شما دسترسی خواهیم داشت که کاربر مجوزهای لازم را در اختیار نرم‌افزار همراه ما قرار داده باشد و در حال استفاده از قابلیت‌هایی باشد که به فعال‌سازی توانایی‌های ضبط و پردازش صدا نیاز دارند. این موضوع شامل ضبط ویدئویی و یا استفاده از موسیقی و صدا در به‌روزرسانی‌های وضعیت کاربر است.”

با این تفاسیر در صورتی که همچنان به گفته مسئولان فیس‌بوک اعتماد ندارید می‌توانید به‌طور دستی دسترسی فیس‌بوک به میکروفون دستگاه همراه خود را متوقف کنید. در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS کافی است به قسمت تنظیمات گوشی رفته، فیس‌بوک را بیابید و گزینه Microphone را غیرفعال کنید. در سیستم‌عامل اندروید نیز کافی است از منوی تنظیمات به قسمت Privacy and Safety رفته، از پنل دسترسی برنامه‌ها گزینه Microphone را بیابید و دسترسی فیس‌بوک به میکروفون را غیرفعال کنید. 

منبع : آی تی ایرن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا