تکنولوژی

Krita برای رقابت با فتوشاپ نسخه جدید عرضه می‌کند

پس از حدود یک سال تلاش، تیم نرم‌افزاری Krita بالاخره نسخه سوم نرم‌افزار خود را که جایگزین و رقیبی قدرتمند برای فوتوشاپ شرکت ادوبی به حساب می آید به بازار عرضه کرد؛نسخه‌ای که مبنای آن پشتیبانی از ابزارهای مدیریت انیمیشین خواهد بود.
پیش از آنکه فرایند توسعه و پیشرفت در خصوص نسخه جدید این نرم‌افزار به مرحله اجرا درآید، کمپین کیک‌استاری ویژه‌ای با هدف پوشش هزینه‌های توسعه راه‌اندازی شده بود. با عرضه نسخه سوم، مشخصه‌های اصلی تولید محتوای انیمیشنی که در این کمپین وعده داده شده بود به مرحله اجرا درآمد و قرار است اهداف باقی‌مانده، در قالب نسخه 3.1 که در سال جاری روانه بازار می‌شود تحت پوشش قرار بگیرد.
Krita 3.0 از مجموعه وسیعی از قابلیت‌های جدید و تغییرات محسوس بهره‌مند شده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پشتیبانی از محتویات انیمیشنی به‌صورت ادغام شده با هسته Krita
پیش‌نمایش سریع برای ترسیمی با عملکرد بالاتر، در قالب استفاده از برس‌های بزرگ روی بوم‌های نقاشی بزرگ
انتقال به سمت Qt 5 و KDE، فریمورک‌های جدید بازار در جهت سهولت پشتیبانی از Krita در آینده
بهبود عملکردها و قابلیت‌های چندلایه‌ای در مقایسه با Krita 2.9
بهبود رابط کاربری گرافیکی، ابزارهای برش، ابزارهای کمکی ویژه ویرایش و بهبود رابط کاربری ابزارهای خط‌کشی
Krita قصد ندارد تلاش برای بهبود نرم‌افزار خود را با عرضه نسخه 3.0 متوقف کند و در همین راستا کمپین جدید کیک‌استاری این شرکت توانسته 30404 یورو جمع‌آوری کند. این در حالی است که هدف این شرکت، جمع‌آوری 30 هزار یورو عنوان شده بود. کمپین جدید بر بهبود ابزارهای ویرایش متن و وکتورها تمرکز خواهد داشت.
کاربرانی که پیش از این Krita 2.0 را نصب کرده بودند و حالا قصد دارند نسخه سوم این نرم‌افزار را نیز آزمایش کنند می‌توانند بدون نگرانی از ایجاد تغییر و تداخل در تنظیمات، نسخه جدید را دریافت و نصب کنند. Krita 3.0 ذخیره و بارگذاری منابع و تنظیمات را از طریق پوشه‌ای متفاوت روی رایانه شما امکان‌پذیر می‌سازد تا تداخلی میان این دو نسخه ایجاد نشود.
در حال حاضر Krita 3.0 برای ویندوز، لینوکس و OS X در دسترس قرار گرفته است. تیم توسعه Krita به کاربران OS X پیشنهاد می‌کند برای دریافت عملکرد مطلوب، OpenGL را در هنگام استفاده از این نرم‌افزار غیرفعال کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا