تکنولوژی

سرمایه‌گذاری 3 میلیارد یورویی مرسدس‌بنز

شرکت آلمانی مرسدس در حال توسعه خط تولید جدیدی از موتورهای تولیدی خود است که حتی با استاندارهای آتی RDE نیز مطابقت کامل خواهند داشت. اولین تجربه در به‌کارگیری این موتورهای جدید در قالب استفاده از آنها در خودروی جدید کلاس E این شرکت میسر خواهد شد.

موتور جدید توربو دیزل 2 لیتری با 191 اسب بخار که با کد OM 654 در خودروی E220d مرسدس به کار گرفته شده، از جمله موتورهای نسل جدید است که بر اساس گزارش NEDC مصرف سوخت 3.9 لیتری در هر 100 کیلومتر و آلایندگی کربنی 102 گرم بر کیلومتر را به همراه خواهد داشت.

مرسدس اولین شرکت خودروسازی جهان به حساب می‌آید که موتوری دیزلی که مطابق با محدودیت‌های آلایندگی سختگیرانه در سال‌های پیش رو است را به مرحله بهره‌برداری رسانده است. این شرکت قصد دارد خانواده جدیدی از موتورهای ماژولار را نیز به خط تولید برساند که مقادیر مختلف توان خروجی به همراه تنظیمات متفاوت طولی و عرضی برای خودروهایی با قابلیت انتقال توان به چرخ‌های جلو، عقب و چهارچرخ را به همراه خواهند داشت. این سیاست به گونه‌ای اجرایی خواهد شد تا در نهایت تا سال 2019 میلادی تمامی مدل‌های سواری و تجاری خودروهای دیزلی این شرکت به نسل جدید موتورهای تولیدی مرسدس تجهیز شوند. قابلیت‌هایی مانند محفظه‌های احتراق پله‌ای و گردش مجدد گاز اگزوز (EGR) به ویژگی‌هایی شاخص در نسل جدید موتورهای تولیدی مرسدس تبدیل خواهند شد و این در حالی است که طراحی جدید نیز این امکان را فراهم خواهد کرد تا تمامی مولفه‌های مورد نیاز EGR، به جای تعبیه در کف خودرو مستقیما روی موتور خودرو نصب شوند.

مرسدس مدعی است این طراحی جدید، به مراتب اثربخشی سیستم یادشده را افزایش خواهد داد و آن‌را مستقل از دمای محیطی و یا نوع رانندگی کاربر حفظ خواهد کرد. DERKA شرکت مستقل آلمانی که در زمینه بررسی خودروهای مختلف تخصص دارد با آزمایش موتور جدید E220d در شرایط محیطی متفاوت بین 2 تا 16 درجه سلسیوس، تولید مقادیر پایین از آلودگی‌های اکسید نیتروژن را در OM 654 مورد تایید قرار داده است. در حقیقت این شرکت مدعی است E220d تحت تمامی آزمایش‌های انجام شده تا اینجای کار، محدودیت 80 میلی‌گرم در کیلومتر برای اکسید نیتروژن را رعایت کرده است.

علاوه بر راهکارهای یادشده، مرسدس اولین شرکت خودروساز خواهد بود که فیلترهای ویژه جلوگیری از عبور ذرات را در موتورهای بنزینی تعبیه خواهد کرد. در این زمینه، خودروهای کلاس S اولین نمونه مجهز به این راهکار جدید خواهند بود.

پروفسور توماس وبر، رئیس گروه تحقیق و توسعه مرسدس بنز در این خصوص می‌گوید:

“اعتماد مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است و از همین جهت نیز ما به مسئولیت‌های خود در قبال محیط زیست به سختی وفاداریم. از همین رو پنج سال قبل تصمیم به سرمایه‌گذاری عظیم در جهت توسعه بیشتر تکنولوژی‌های دیزلی گرفتیم. با این وجود، بهینه‌سازی هرچه بیشتر و ایجاد شرایط سازگار با محیط زیست در خودروهای بنزینی نیز همواره مدنظر ما قرارگرفته است زیرا موتورهای احتراقی با تکنولوژی بالا همچنان و تا رسیدن به بازاری با خودروهای الکتریکی موفق، به عنوان زیرساخت اصلی برای حمل و نقل افراد مدنظر قرار خواهند گرفت. به همین دلیل نیز سرمایه‌گذاری سه میلیارد یورویی را در جهت تضمین پیشرفت‌های بیشتر در بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی در خودروهای فعلی و آتی در نظر گرفته‌ایم.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا