تکنولوژی

به‌زودی می‌توانید در چین سرمایه‌گذاری کنید

کشور چین به‌زودی محدودیت‌های موجود در جهت سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی روی برخی سرویس‌ها و بخش‌های اقتصادی مانند تجارت الکترونیک، تدارکات، حسابداری و حسابرسی را مرتفع خواهد کرد.

این مطلبی است که China Securities News به نقل از وزیر بازرگانی چین، Gao Hucheng منتشر کرده است. Gao علاوه بر این، متذکر شده که این کشور به‌ تدریج بازکردن دروازه ورود سرمایه‌های خارجی به بخش‌های مالی و اعتباری، آموزش، فرهنگ و خدماتی درمانی را عملی خواهد کرد اما هیچ بازه زمانی برای رفع این محدودیت‌ها اعلام نشده است.

بر اساس پیش‌بینی وزیر بارگانی چین، تجارت این کشور در قالب سرویس‌های یادشده تا سال 2020 میلادی از مرز یک تریلیون دلار فراتر خواهد رفت و این در حالی است که این رقم برای سرویس‌های ارائه شده در سال جاری، 750 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

این سیاست‌های جدید در حالی به مرحله اجرا می‌رسند که دولت چین همواره در تلاش بوده تا اقتصاد خود را از تکیه بر سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات برحذر دارد و به سمت تقاضای داخلی سوق دهد.

اظهارنظر Gao در آستانه دیدارهای دوجانبه مقامات چین و آمریکا در اوایل ماه آتی (ژوئن) مطرح شده که در آن مقامات آمریکایی درنظر دارند شرکای چینی خود را در جهت اتخاذ سیاست‌هایی برای بهبود محیط سرمایه‌گذاری و تجارت و در نهایت، بازشدن درهای بخش‌های در حال رشد اقتصاد چین در برابر سرمایه‌های آمریکایی، تحت فشار قراردهند.

دولت اوباما نیز در حال انجام مذاکراتی برای مساعد کردن شرایط در جهت آغاز سرمایه‌گذاری دوجانبه میان چین و آمریکا است. مذاکره‌کنندگان عنوان کرده‌اند همچنان منتظر “لیست پاسخ منفی” کشور چین در خصوص بخش‌هایی هستند که دولت پکن قصد دارد محدودیت‌های موجود را همچنان در آن‌ها حفظ کند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا