تکنولوژی

لحظه شماری معرفی نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر پروژه تانگو

کاربران زیادی بی‌صبرانه مشتاق رونمایی از اولین گوشی‌هوشمند مشتری محور برپایه پروژه تانگو هستند و این در حالی است که با ارائه پیش‌نمایش این پروژه در کنفرانس Google I/O به نظر می‌رسد ابعاد تازه‌ای از قابلیت‌های آن پیش روی مشتاقان قرار گرفته‌ است. تا پیش از این، استفاده از پروژه تانگو در ایستگاه فضایی بین‌المللی یا به‌کارگیری در موزه‌ها به عنوان سیستم راهنما برپایه واقعیت افزوده را شاهد بودیم و این در حالی است که در کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان شرکت گوگل، شاهد موارد جدید و کاربرپسندانه‌تر در قالب بهره‌گیری از این پروژه در منازل بودیم. تکنولوژی پیشرفته تولید نقشه در کنار توانایی‌های دیگر برپایه تکنولوژی واقعیت افزوده نیز به‌خوبی در این پروژه به‌کار گرفته شده‌اند و کافی است در ادامه به نمونه‌هایی از به‌کارگیری پروژه تانگو در گوشی‌های هوشمند توجه کنید تا به جذابیت بیش از پیش این پروژه پی ببرید.

به عنوان مثال، در قالب استفاده از برنامه Measurelt کاربر می‌تواند ابزار اندازه‌گیری دیجیتالی دقیقی را برای استفاده در منزل در اختیار داشته باشد. با اجرای این برنامه، کافی است دوربین جلو را به سمت شی مورد نظری که قصد اندازه‌گیری مشخصات مختلف آن را دارید گرفته تا برنامه‌ به‌طور خودکار، خطی را برای هر ضلع، زاویه و بُعد سوژه ترسیم کند. پس از تصویربرداری، اندازه‌های مرتبط با هر شی در قالب استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در بالای آن به نمایش درخواهد آمد. این برنامه از چنان دقتی برخوردار است که می‌توانید با خیال راحت از آن در جهت بررسی تراز بودن فونداسیون منزل خود هم استفاده کنید. 

با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Lowes و WayFair Next نیز می‌توانید تصویرسازی مجازی از محصول جدیدی که قرار است برای منزل خود خریداری کنید داشته باشید. هر دو برنامه، امکان ایجاد تصویرسازی‌های دیجیتالی از محیط منزل شما در کنار مبلمان و یا حتی اجاق گاز جدید را میسر می‌سازند. 

در نهایت، پیش‌نمایشی از جنبه‌های جذاب و سرگرم‌کننده پروژه تانگو نیز در معرض نمایش قرارگرفت. Funemona و Phantogeist نمونه‌هایی هستند که قابلیت‌های جذاب آن‌ها پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت. Funemona امکان کشیدن و رها کردن (اضافه کردن) کاراکترهای تعاملی به محیط منزل شما را فراهم خواهد کرد و Phantogeist نیز امکان تیراندازی به سمت دیوارهای منزل در جهت مبارزه با بیگانگانی که به چارچوب مجازی ایجادشده توسط پروژه تانگو یورش آورده‌اند را فراهم خواهد کرد. هر دو عنوان یادشده می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند اما برای استفاده از آن‌ها به سخت‌افزار مناسب نیاز خواهید داشت که البته با رونمایی لنوو از گوشی هوشمند مجهز به این پروژه در تاریخ 9 ژوئن، این المان نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت. 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا