تکنولوژی

کمپین کیک‌استارتر برای عرضه امن‌ترین رایانه جهان

به تازگی کمپین کیک‌استارتری جدیدی توسط یک شرکت کوچک به نام Dyc Studio به راه افتاده که مدعی است امن‌ترین سیستم‌عامل جهان را پیش روی شما قرار می‌دهد. در واقع، شرکت یادشده رایانه‌ای را طراحی کرده که به گفته آن‌ها از ایمن‌ترین سیستم‌عامل جهان بهره‌مند شده است. 

با خواندن مطالب درج شده در کمپین کیک استارتر و مشاهده ویدئوهای مربوط به این سیستم‌عامل می‌توان دیدی کامل از قابلیت‌های آن بدست آورد. بر این مبنا می‌توان گفت Dyc Studio سیستم‌عاملی برپایه لینوکس یا یونیکس طراحی کرده که از نرم‌افزارهای و قابلیت‌های شخصی‌سازی شده متفاوتی به شرح زیر بهره می‌برد:

– ارتباط دائمی با شبکه Tor

– محافظت بیشتر به‌واسطه بهره‌گیری از سرورهای VPN که مستقیما توسط خود شرکت میزبانی می‌شوند. این امر به معنای افزایش سرعت سرورها خواهد بود زیرا تعداد کاربران کم‌تری در مقایسه با سرورهای عمومی، از خدمات ارائه شده استفاده می‌کنند.

– محافظت پیش‌فرض در برابر بدافزار، ویروس و اسکمر

– مدیریت و کنترل تمامی پروسه‌های فعال در پس‌زمینه، توسط نرم‌افزاری خودکارسازی شده 

– رابط کاربری ساده و زیبا

 

باید پذیرفت که قابلیت‌های یادشده، کاربران این سیستم‌عامل را تا حدودی از تهدیدات سایبری در امان نگه خواهد داشت. این در حالی است که برخلاف روند موجود در میان برخی کاربران حرفه‌ای، عده‌ای به علت نداشتن اطلاعات کافی نمی‌توانند ترکیب امنیتی بالا را به‌طور دستی در رایانه‌های خود پیاده‌سازی کنند. از همین رو، بهره‌مندی سیستم‌عامل عرضه شده (به‌طور پیش‌فرض) از قابلیت‌های امنیتی سطح بالا می‌تواند امنیت کاربر را به مراتب افزایش دهد. با این تفاسیر می‌توان گفت که در واقع سیستم‌عامل Kiri برای کاربرانی عرضه شده که دید کافی از مسئله امنیت رایانه‌ها ندارند و نمی‌توانند فرایندهای رایانه‌ای را کنترل کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا