تکنولوژی

گوگل Hangouts را کنار نمی‌گذارد

رونمایی شرکت گوگل از نرم‌افزارهای پیام‌رسان جدید Allo و Duo در حالی که پیام‌رسان رسمی و قدرتمند گوگل تا پیش از این هنگ‌اوتز بود، سردرگمی کاربران در خصوص کاربرد هر یک از این نرم‌افزارها و سرویس‌ها را به همراه داشته است. این در حالی است که سخنگوی شرکت گوگل در مصاحبه با بیزینس اینسایدر اعلام کرده این شرکت به ادامه روند سرمایه‌گذاری روی هنگ‌اوتز ادامه خواهد داد و این نرم‌افزار به عنوان محصولی مستقل به حیات خود ادامه خواهد داد. 

دلیل اصلی تداوم حضور هنگ‌اوتز، مخاطبان متفاوتی است که برای هر یک از سه نرم‌افزار پیام‌رسان شرکت گوگل در نظر گرفته شده است. هنگ‌اوتز به عنوان نرم‌افزار پیام‌رسان عرضه شده برای پلتفرم‌های مختلف،  راهکار شرکتی ارائه شده توسط گوگل است که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به‌منظور تعامل هر چه بیشتر درون سازمانی همچنان از آن استفاده خواهند کرد. 

در طرف مقابل، Allo نرم‌افزار پیام‌رسان جدید گوگل که در کنفرانس I/O 2016 رونمایی شده شباهت زیادی با واتس‌اپ، پیام‌رسان فیس‌بوک و یا حتی لاین دارد و برای استفاده از آن هیچ نیازی به استفاده از حساب‌کاربری گوگل نبوده و بهره‌گیری از آن تنها با ارائه یک شماره‌تماس ساده امکان‌پذیر خواهد بود. Allo در حالی به همراه مکمل خود Duo (به‌منظور برقراری تماس تصویری) معرفی شده که گوگل از آن به عنوان پیام‌رسانی هوشمند با توانایی بهره‌گیری از هوش مصنوعی یاد می‌کند. این نرم‌افزار توانایی تولید پاسخ‌های خودکار، انجام فرایندهایی مانند رزرواسیون درون برنامه‌ای و حتی استفاده از قابلیت حضور محرمانه کاربر در برنامه از طریق رمزگذاری پیامک‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. Allo و Duo در تابستان سال جاری پیش روی کاربران اندروید و iOS قرار خواهند گرفت. از همین رو در حال حاضر مجبور به استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسان ساده شرکت گوگل یعنی هنگ‌اوتز خواهید بود. 

 

مرتبط: 

همه آنچه گوگل در کنفرانس I/O 2016 عرضه کرد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا