تکنولوژی

چرا کانادا به کارمندان هوآوی اقامت نداد؟

دولت کانادا درخواست دو تن از کارکنان هوآوی برای دریافت اقامت دائم در این کشور را به علت آنچه نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های جاسوسی این شرکت چینی عنوان شده، نپذیرفت. در نامه‌ای که از سوی کنسولگری هنگ‌کنگ در کانادا برای این دو کارمند شرکت هوآوی ارسال شده اینچنین عنوان شده که دلایل کافی برای قرارگرفتن این دو نفر در دسته افراد غیرمجاز یا به اصطلاح Inadmissible class of persons مطابق با قوانین مهاجرت و پناهندگی وجود دارد.

بنابر گزارش South China Morning Post که نسخه‌ای از نامه ردصلاحیت این دو کارمند هوآوی را دریافت کرده‌اند، عبارت Inadmissible class of persons به افرادی اشاره دارد که در شرکت‌ها یا سازمان‌های دخیل در پروژه‌های جاسوسی، براندازی دولت‌ها و یا اقدامات تروریستی شرکت داشته‌اند.

این دو کارمند هوآوی برمبنای برنامه مهاجرت استانی که به مقامات هر استان امکان انتخاب مهاجران برپایه مهارت‌ها و تجربه آن‌ها را خواهد داد، درخواست اقامت کرده بودند. این اولین باری است که درخواست‌ افراد برای دریافت اقامت از سوی دولت‌ها،  با چنین عکس‌العملی روبرو می‌شود.

در سال 2012 میلادی، کمیسیون اطلاعات مجلس آمریکا نیز از هوآوی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یاد کرده است و از همین‌ رو از حضور هوآوی در پروژه‌های پهنای باند آمریکا و استرالیا ممانعت به عمل آمد.

اسکات بردلی، مدیر ارشد هوآوی از موضوع درخواست اقامت توسط کارکنان این شرکت اظهار بی‌خبری کرده و در این خصوص می‌گوید:

“ما روند تعریف شده‌ای برای ارسال درخواست‌های مهاجرت داریم و هیچ مدرک و دلیلی برای وجود ارتباط میان درخواست این دو نفر و شرکت ما وجود ندارد.”

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید آیا رابطه‌ای میان درخواست اقامت این دو کارمند شرکت هوآوی و اظهار بی‌اطلاعی مقامات مسئول این شرکت چینی (که اتفاقا سابقه خوبی هم در حوزه سیاست ندارد) وجود دارد یا خیر؟!

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا